Veteranen Cyramos

Sv: Veteranen Cyramos

Tittade extra på den med, gillade den också. Även om det "kanske" är lite ponny stuk över den. :angel:

Jo precis, fast jag hade inte tackat nej till den för egen del. Stod det hur hög den var?

Nä bara att den var liten men växer, den blir nog inte mer än 162 ungefär , men vad gör det.

Jag kände en häst som kallades Cyrre, han hade gått EM i fälttävlan tror jag och tävlar IntermediareI dressyr. En tjej som heter Mia har honom nu. Är det han?

Ja vad gör det. Finns det kapacitet så spelar ju inte mankhöjden någon roll. Fin var han i alla fall.

Som jag har fattat det så red Martin Em osv på honom. Men jag kan ju ha missuppattat det.. Martin har iaf ridit JSM, JEM x2, YRSM och svårklass på honom som jag vet...

De som jag vet har ridit honom är Martin och en tjej som heter Lisa som "tog över" honom när Martin inte "ville" ha honom längre. Och nu är det en tjej i Södertälje som har honom...

Lisa var Martins dåvarande flickvän och dom hade Cyrre och även en annan häst "Luca" ett tag tillsammans om jag förstod allt rätt.
Cyrre är enligt dom uppfödd på Öland. Martin red senare Jessic Öhlanders hästar på Nolinge hästgård bla "Luxandre", ett skimmelsto.
Då i dressyr.

Jag kände en häst som kallades Cyrre, han hade gått EM i fälttävlan tror jag och tävlar IntermediareI dressyr. En tjej som heter Mia har honom nu. Är det han?

Ja det är han! :) Känner du till Mia å Cyramos??

Senast ändrad av en moderator:

Japp jag känner/kände Mia och har träffat Cyrre många gånger;)

Vilken ridskola står han på?

Läste lite på hemsidan och hittade den här texten

han har tagit mig från debutant fälttävlan till
svår fälttävlan på fem år, jag tror att det är rätt ovanligt att en häst som aldrig har sett ett terränghinder
går så från klarhet till klarhet.

Jag vet inte det känns väl rätt normalt och inte alls ovanligt :confused:

ja men det kanske inte var så vanligt för 20 år sen????

Fast det var ju knappast 20år sedan han tävlade :smirk:

Och jo det var lika vanligt då.

Nej, snarare 8-10 år sedan (men det är ju forntid ;))

hej alla som undrar
Jag tänkte bara göra klart för alla som dividerar i denna disskution att cyrre hade bara gått hoppning innan jag red honom nån fjuttig dressyr klass oxå jag vill oxå poängtera att folk som tar sina hästar från deb till svår (asså inte msv a eller en stjärningt utan svår typ två tre stjärning som gamla svår va) e inte kloka , cyrre hade ett hjärta av guld och ställde alltid upp känns fruktansvärt att se denna trista disskution om honom här! Han gick JSM, JEM X2 OCH VANN YRSM samt svår klass sen gick han intermediere I över 60 % på nationell tävling så han va en häst man skall hedra, har någon fler frågor e jag tillgänglig på min mail

mvh
martin

Det är väl ingen som skrivit något trist om honom i denna tråd??

Tycker bara det står positiva saker!

Att det finns hästar som går svår klass på kortare tid än 5år är ju knappast ovanligt. man brukar ju rida deb/lätt klass ett år går upp i * nästa år och sedan upp i ** ev på hösten för att nästa år då man är befäst i ** gå upp i ***. Nu finns det ju iof inte så många *** i Sverige längre :(

Både Maja och Karuso gick ju svår klass redan som 7 åringar dvs sin tredje säsong på hösten, Maja började ju tävla som 6 åring och gick ju svår klass alltså då bara efter 2 säsonger. Min egen häst skulle jag debutera svår klass i Tiarp på våren som 8 åring men en spricka i hovbenet efter skatteberga satte stopp för det.

Martin;

självklart tar ingen upp hästen direkt från debutant till svår klass förstår inte vad du fick det ifrån :confused:

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 435
Senast: Rosett
·
Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
7 291
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023