Vet avg lokal tävling

I

Idasagare

Så då blir det dyrare att tävla lokalt. Nästa helg är det vet.bes på en lokal tävling. Jag är kluven. Tycker det är bra med vet.bes, eftersom man ser en del skit just lokalt, men funderar på om det är rätt ändå.:crazy:
Är det fler klubbar som gjort så innan? Erfarenheter?

Sv: Vet avg lokal tävling

men dom kan väl inte ha vetbes på en lokal tävling??
vilken klubb är det som har den?

Visst kan man. Det är upp till klubben. På trettonspelen i Hbg är det alltid vetbesiktning alla tre dagarna, även den lokala alltså.

men dom kan väl inte ha vetbes på en lokal tävling??
vilken klubb är det som har den?

Jodå. De får det. Det är Frosta.
Bra egentligen eftersom hästkunskapen oftas är lägst där. Fast här ska de bara ha det på avd B. Funderar på vad som ligger bakom...

Det kommer inte att kosta något denna gång.

Snuffsan: Brukar de ta betalt i Hbg?

Senast ändrad av en moderator:

det hade ja ingen aning om att man fick:confused:
ja ja men nu vet jag:D

jag rycker det är helt rätt, fler borde ta efter,
Men det är ju en fråga om ekonomi också, finns det två tävlingar inom ungefär lika avstånd och de ena har en extrakostnadför vet besiktning så kan jag lova att den andra tävlingen får X antal fler ryttare bara pga av detta.

OM nu klubbarna började räkna ordentligt och inte ta in förtjänster på veterinäravgiften så skulle den inte ligga på summor som man skulle bry sig så mycket om, runt 40-60 kr skulle den OFTAST ligga på på en klubb som vet vad den håller på med, (det finns naturligtvis undantag på ställen där det är väldigt få startande).

till helgen i frosta så är det vet.bes på fredag & söndag, kanske dom tar det på dom som startar lokalt eftersom det är samma dag som regionalt .. för det inte inte vet.bes på den lokala på lördagen , men då är det bara lokalt ..

till helgen i frosta så är det vet.bes på fredag & söndag, kanske dom tar det på dom som startar lokalt eftersom det är samma dag som regionalt .. för det inte inte vet.bes på den lokala på lördagen , men då är det bara lokalt ..

Jamen de tar inte betalt bara för att de glömt skriva det i proppen. Pratade med en där. De tänker fortsätta med det. Nu får reg "betala" för lokal. Känns inte så bra, fast vi är på rätt sida denna gång. ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 031
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 534
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025