Veredus skydden!

Sv: Veredus skydden!

Hmm jag har en liten dam på 152cm men ganska smala ben (arab) och har suttit och klurat på om man borde ta S eller M på henne?
Ponnyskydd är lagom i bredd, men såklart för korta, men från den här tråden låter det ju som gel skydden är ganska smala i storlekar så kankse kan funka, dock undrar jag hur höga dom är i olika storlekar?

Och är bak och fram olika i storlekar? eller brukar man kunna ha samam storlek på en 'normal' häst som inte har väldigt olika kotor eller nåt.

Har du tillgång att låna hem tycker jag du ska göra det. Skulle i första hand låna hem M så du får lite längd. Är de för stora är det bättre att ta S

jag har strl M till mitt halvblodssto på ca 163 cm, ganska smala ben. Längden på S va nästan bättre, men spännena ist för korta

Jag har M på Pommery både fram och bak. Provade dem i small men remmen gick inte runt. Medium är väl i längsta laget men de klämmer inte eller skaver :)

Hmm jag har en liten dam på 152cm men ganska smala ben (arab) och har suttit och klurat på om man borde ta S eller M på henne?
Ponnyskydd är lagom i bredd, men såklart för korta, men från den här tråden låter det ju som gel skydden är ganska smala i storlekar så kankse kan funka, dock undrar jag hur höga dom är i olika storlekar?

Och är bak och fram olika i storlekar? eller brukar man kunna ha samam storlek på en 'normal' häst som inte har väldigt olika kotor eller nåt.

Min d-ponny är 148cm och har ganska normala ben. Jag har S på honom. De sitter väldigt bra. Tycker inte de är så korta på honom och din häst är ju bara fyra cm större :) Han hade säkert kunna haft större men då är jag rädd att de blir för långa. För långa skydd är det värsta som finns..

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
248
Senast: KesoNeso
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Fille
·
Fordon Förvarar ni era bilnycklar i ett RFID skydd? Funkar det som utlovat? Det sipprar inte ut några signaler?
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 669
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar