Veredus skydden!

M

Miss_Hanna

Ni som har dessa skydden, dom med gele..
Vad har ni för storlek i era?
Hur stora är era hästar?

Sv: Veredus skydden!

Hur höga är de i storlek M? (senskydd)

Äh, du har otur ;) Tog ut skydden till stallet i förrgår, har haft dem hemma rätt länge. Ska försöka komma ihåg att mäta imorgon. (Dock är det inte Carbon gel som jag har i M men tror att modellerna är likvärdiga.)

Vad är det för häst som har storlek L då?

Eh, va? Jag äger inga Veredus-skydd i storlek L. De är nog riktigt stora. Jag upplever S som Cob, M som Full och då bör väl L vara X-full.

Så även om man har en häst på ca 172cm, så kan den ha M skydden?

Jajo, det är ju klart! Men då får man kanske se hur pass stor skillnad det är på M och L skydden! Är det bara lite skillnad, så är det kanske säkrare att ha L skydden, så dom inte blir för små.

kl

Vad tror ni det behövs för storlek till en liten häst på ca 156 med smala ben? :)

Jag har L till min Skrot. Han är 172 och kan inte ha M då de är för smala.
Jag upplever inte att de är så stor skillnad i längd på dem.

Äh, du har otur ;) Tog ut skydden till stallet i förrgår, har haft dem hemma rätt länge. Ska försöka komma ihåg att mäta imorgon. (Dock är det inte Carbon gel som jag har i M men tror att modellerna är likvärdiga.)

Väntar för fullt nu ;) Har ett halvblod på 163 med pinnsmala ben, fast ganska långa. Tror ni att det kan gå med M?

Okej! Då är det kanske säkrast för mig att köpa L oxå? Om hästen är ca 170 nu, men är bara 4 år, så den lär växa mer.

Mätte skydden idag och det skiljde ett par-tre cm på S och M. Så iofs, S kan också funka. Min stora häst är 1,58 och har ganska finlemmade ben. Hon kan ha både S och M.
Har du ingen i närheten som du kan låna skydden av och prova?

När jag köpte till mina hästar så sa det att M var till storhäst och att det i princip inte fanns några hästar som hade L. Men M var väldigt litet för alla mina tre hästar som är normalstrora(164-170) och absolut inte grova. Eller de gick ju att spänna, men de satt vääldigt hårt på de yttersta hålen på allihopa. Min kompis har en häst/ponny som har M, så M är nog mer D-ponny-liten häst.

Okej!
För vi har en D-ponny i stallet som är grov, som har M och sedan en stor häst (164) som oxå har M! Så det är skitsvårt att veta vad man ska ha! :S Har du dom med gele?

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
248
Senast: KesoNeso
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Fille
·
Fordon Förvarar ni era bilnycklar i ett RFID skydd? Funkar det som utlovat? Det sipprar inte ut några signaler?
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 669
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar