Vera med Flera

Sv: Vera med Flera

Tibra skrev:
Jaha.. okej.
Ne jag kan ju erkänna att innan serien ens gick tjuvred jag som "barn" 1 gång, det vill säga för 3 år sedan när jag gick i 7:an
Men Ki fick jag.
att hoppa upp på en oinriden unghäst på sommarbete, bara på ryggen utan någonting och rida runt är inte särskilt smart.
Flocken började röra på sig och min häst hängde på!
Föll.. nära en sten..allt vart svart.
Efter ett tag satt jag mig upp skrikandes.
Nästa dag var man på sjukhuset.
Men hade som tur var inte brutit något.
Har fortfarande en skada i armen efter den gången.
Så jag tror folk tjuvrider även utan att se det på tv:crazy:
Rätt åt dig!!
Nåde den som tjuvrider på mina kusar!!! och skulle det va unghästen, det skulle inte finnas nån hejd på vad jag skulle kunna göra.....:eek: :eek: :eek:

marijaa skrev:
Rätt åt dig!!
Nåde den som tjuvrider på mina kusar!!! och skulle det va unghästen, det skulle inte finnas nån hejd på vad jag skulle kunna göra.....:eek: :eek: :eek:
Nej det är väl inte precis något man går och längtar efter. Men skulle nog bli mer rädd än arg, vad som helst kan ju hända... Men vilken mardröm det skulle vara att hitta en livlös eller skadad unge ute i hagen!

Jo men jag skulle ju aldrig göra om det:eek: :crazy:
Man lär sig av sina misstag!
Jag tycker också det var rätt åt mej;)

Tibra skrev:
Jo men jag skulle ju aldrig göra om det:eek: :crazy:
Man lär sig av sina misstag!
Jag tycker också det var rätt åt mej;)
Ja, visst lär man sig (tack och lov)! Alla har vi ju gjort dumheter! Var bara lite mer rädd om dig! För även om man som hästägare är rädd om sina hästar, så är ju ett människoliv alltid mer värt!

Sammets_rosa skrev:
Nej det är väl inte precis något man går och längtar efter. Men skulle nog bli mer rädd än arg, vad som helst kan ju hända... Men vilken mardröm det skulle vara att hitta en livlös eller skadad unge ute i hagen!
haha, jag är en känslokall barnhatare :devil: :devil:

Jo, visst, inte kul om det skulle hänt något allvarligt, fast man måste tänka innan. Jag har alltid avgudat hästar men aldrig fått för mig att tjuvrida.

Hästarna i "Ronja Rövardotter" då? Jag har en föraning att de kanske också var islandshästar. Det såg så ut i alla fall.

åhh. kommer åxå ihåg den. de e en liten kille somm rider den va?

Gimli och Vaka står i stallet där jag rider (hästarna från Vera med flera) :) Vaka är min medryttarhäst :)

Svalan skrev:
Hästarna i "Ronja Rövardotter" då? Jag har en föraning att de kanske också var islandshästar. Det såg så ut i alla fall.
Japp!
De är islandshästar.
// Cicci

Ja nu har jag fått hem filmen Den oändliga historien! :D! Den va så bra som vanligt ;) Lite hemskt när hästen sjunker bara:cry:

Alltså..Att de har med islandshästar..det är väl för att Isisar är så söta :love: ..Eller..tja..de har snygga gångarter..som inte TRÖTTAR ut dem i första taget..Sen är dem ju rätt så sääkra på foten !! Och lätta att rida...+ att tja..alla kan ju rida dem :rofl:

Eller ?
;)

Glady skrev:
Och lätta att rida...+ att tja..alla kan ju rida dem :rofl:
Eller ?
;)

alla som påstår det är välkomna att komma och prova mitt vilddjur. min pappa satt kvar i ungefär en halv minut....:angel:

Har för mig att en av hästarna står på fors gård!

läs högre upp i tråden: De flesta hästarna i Vera med flera är från Fors Gård.

/Malin

Vilken är den svarta URSÖTA hästen som Vera gillar x-tra mycket?:confused: :d

Den är en av dom som inte är från Fors, så jag vet inte, tyvärr. Håller med om att den är jättesöt!

/Malin

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: Squie
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Nepenthe
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 874
Senast: MiaMia
·
Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 620
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?