Vera med Flera

Sv: Vera med Flera

Freyr skrev:
Ja! Eller både och. Bröderna Lejonhjärta spelades in både i Sverige och på Island. Väldigt kul scen då bröderna flyr från vakter/soldater på Grimm och Fjalar, som är två stora hästar. De rundar ett berg och kommer fram ridandes på islandshästar, som iofs är samma färger men 30 cm mindre!

/Malin
Mio min Mio spelades också in på Island om jag inte minns fel.

Mio min Mio är jätte bra :)
Men det var så länge sen jag såg filmen så jag minns inte

Jag har inte heller sett den på länge, fast egentligen vet jag inte om jag sett den överhuvud taget :p
Men jag ska nog ta att se den, så jag kan rapportera om det var från island.

Mio min Mio är ju den bästa filmen av Astrids :D! jag älskar den!
Miramis var min drömhäst:smirk: När han hoppade över bron eller va det var.. det tyckte jag alltid var coolt..

Någon som sett den där gamla filmen när hästen sjunker ner i leran och dör :(? En fantasifilm..kommer inte ihåg vad den heter..ååh..

Tibra skrev:
Miramis var min drömhäst:smirk: När han hoppade över bron eller va det var.. det tyckte jag alltid var coolt..

Någon som sett den där gamla filmen när hästen sjunker ner i leran och dör :(? En fantasifilm..kommer inte ihåg vad den heter..ååh..

The neverending storie.. :)

Tibra skrev:

The neverending storie..:)

Vad är det för film? Har aldrig hört talas om den, vem har gjort den?

Jaa så hette den!
Den är jättebra! Hästen är så fin.. sök på google, där finns säkert info om den, tycker verkligen den är värd att se:) !

Ja, det har jag när jag var liten. Den är en tysk samproduktionb, men helt på engelska. Mycket bra film! Men läs boken av Michael Ende, den är ännu bättre!

/Malin

Mallan-Brallan skrev:
The neverending storie.. :)

Det är en underbar film:)
Jag var jätteavis på Atreo för att han hade en jättefin häst och dessutom kär i han:love:

Grät varje gång då hästen sjönk i leran och kände riktigt hur jag ville hjälpa den upp, och frågade mamma hela tiden om den dog i värkligheten med. Fattade inte riktigt då att det var en "pool" dom fyllde:smirk:

Nej men den är jättebra, faktist bland dom bästa filmerna. Har nog sett den hmm... 30gg kanske :D

Försöker ladda hem den nu:D
Men det blir en överraskning vad för slags språk det blir haha:d

Freyr skrev:
fölningen som är filmad är en stor häst (isabell eller ja, ljus)
Stoet med fölet är Lítbrá (silverbrunblack) och hennes föl, som för övrigt är det första Mökkurbarnet avlat genom insemination!

/Malin

Lítbrá hade jag på ridläger när jag var på fors! :)
En riktig krut-gumma :rofl:

Sammets_rosa skrev:
Finns gamla trådar. Serien diskuterades ganska mycket när den sändes första gången. Bland annat för att en av flickorna tjuvred hästarna. Hästarna tror jag var från Fors gård, skäcken som är med tror jag "Freyr" har ridit och tränat. Hette nog Sara eller liknande. PM:a Freyr så kan hon berätta mer om hästarna! Bra serie var det i alla fall! Mycket tack vare de fina hästarna och de duktiga tjejerna som var duktiga skådisar!
dessutom tycker jag att tjejen som tjuvrider "flårider" rätt bra... bara rätt ut i galopp, trav, galopp, trav galopp, och så in i hagen igen.... Jag antar att hästarna IRL var uppvärmda men jag tycker serien är ungefär lika bra reklam för islandshästar som turridning är :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: Squie
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Nepenthe
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 874
Senast: MiaMia
·
Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 620
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat