Vem var kåsören?

aprilmaj

Trådstartare
Kom att tänka på en kåsör som skrev i SvD på 90-talet, men jag kan för mitt liv inte komma på vad hon hette/heter. Skulle så gärna vilja läsa henne igen.

Hon hette ett gammaldags förnamn och ett vanligt son-efternamn vill jag minnas. Hon skrev ofta om sin ursprungsfamilj och släkt, insiktsfullt och känsligt.

Finns det någon som med denna knapphändiga information vet vem jag menar?

Kom att tänka på en kåsör som skrev i SvD på 90-talet, men jag kan för mitt liv inte komma på vad hon hette/heter. Skulle så gärna vilja läsa henne igen.

Hon hette ett gammaldags förnamn och ett vanligt son-efternamn vill jag minnas. Hon skrev ofta om sin ursprungsfamilj och släkt, insiktsfullt och känsligt.

Finns det någon som med denna knapphändiga information vet vem jag menar?

Du måste mena Marianne Zetterström, som skrev under signaturen "Viola".

Hon hade en farbror, tror jag, som betydde mycket för henne. Norrifrån.
Hon skrev distinkt och självutlämnande.
Tror att hon gifte sig och bytte efternamn.

Liknande trådar

Fritid Jag söker titel på en bok, är ganska säker på att det är en B Wahlströms ungdomsroman från 90-tal … Antagligen via deras bokklubb för...
Svar
7
· Visningar
1 510
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 163
Senast: Stinaelin
·
Relationer Det finns väldigt få personer i min släkt. Min mamma, (född 1917, död 2012) hade en halvbror som begick självmord i början eller...
Svar
15
· Visningar
1 295
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama