Vem ska man kontakta..?

DaydreamBeliever

Trådstartare
.. om en häst står upptjättrad dagligen på ett väldigt olämpligt ställe, dels finns risken att den tar sig lös, dels så står den med nosen ända framme vid vägkanten, och vänder den bakdelen mot vägen så är jag nästan helt säker på att den står ute i körfältet. Detta mitt inne i ett samhälle :eek:
En fara för trafikanter, och inte minst för det stackars djuret. Kan man ringa en djurskyddinspektör i detta fall?

Sv: Vem ska man kontakta..?

Ringde precis dit, ingen djurskyddinspektör tillgänglig, ena ledig och andra sjuk, :grin: och personen som svarade på kontoret tyckte ungefär att jag skulle fixa det själv . Men beskrev var det var någonstans , och h*n sa "ja , vi får se om vi kan göra något.."

Men om den står så att den kan komma ut i vägen kan man väl kanske ringa polisen?

ja jag vet faktiskt inte.. För jag tror ärligt talat inte att det är någon idé att jag säger till ägarna på egen hand, men står den där imorgon också så känner jag att jag måste ingripa. Tycker det är himla konstigt att ingen annan reagerat, för den verkar ha stått där ett bra tag nu .

Är det överhuvudtaget tillåtet att ha en häst på det viset?

Senast ändrad:

ja jag vet faktiskt inte.. För jag tror ärligt talat inte att det är någon idé att jag säger till ägarna på egen hand, men står den där imorgon också så känner jag att jag måste ingripa. Tycker det är himla konstigt att ingen annan reagerat, för den verkar ha stått där ett bra tag nu .

Är det överhuvudtaget tillåtet att ha en häst på det?

Nej det är inte tillåtet att ha hästen uppbunden så.

Ring komunen igen i morgon och hoppas att någon av dem har kommit tillbaka.

Jag ringde om en liknande sak, hästen stod tjudrad, visserligen inte så den kunde komma ut i vägen, men djurskyddet åkte dit samma dag.

Det skulle inte vara tillbaka någon inspektör förrän på måndag dessvärre.

Kan man inte ta ut en inspektör från annan kommun? Känner en som jobbar i grannkommunen.

Jag hade testat att ringa polisen ifall inte inspektör finns tillgänglig. Om inte annat så kan de hjälpa dig vidare :) Som det låter så är ju hästen även en trafikfara, och då borde polisen kunna ingripa

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 181
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760
Juridik & Ekonomi I snart ett år så har vi försökt komma til skott med juristen och banken efetr min fars bortgång. Dethar varit ursäkt, på ursäkt, på...
2
Svar
21
· Visningar
3 207
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård