Vem sjutton behöver en Border Collie??!

Sv: Vem sjutton behöver en Border Collie??!

Länken vill inte fungera för mig :(

---

(Tittade på din fb-sida nu istället.. och alltså, jösses! :D :rofl:)

Senast ändrad:

Som fd kaninuppfödare i 15 år så måste jag bara vara en tråkmåns :grin:och säga att det där troligtvis är en hankanin som bara försvarar sitt revir. Han ser riktigt arg ut ( bakåstrukna öron och spänd, slickad hög svans när ha jagar dem )och vill ha bort dem från "sitt" revir. Stackars kanin att fåren är så envisa med att komma tillbaka :D men visst är det sött =) ( akta er för arga territoriella kaniner :angel:)

Haha, ja, tyvärr måste jag säga detsamma.. Han bryr sig ju inte om att "fånga dem när de drar iväg uppöver.

Men vilken tuff jäkel, att gå på så stora(och många) inkräktare :love:

Det jag funderar över är var hunden är, man ser den ibland, men inte hela tiden, finns det fler hundar runt i kring?
När nybörjar/unghundar tränas så har man ofta en eller flera erfarna hundar som ser till att fåren rör på sig så att eleven tror att det är den som får det att hända.
Ett beprövat sätt att få hundars självförtroende att växa.
Man använder alltså äldre hundar med mycket pondus, erfarna kurshundar så att eleven knappt ser dem då de har tryck även på håll.

Den här filmen var frän första gången man såg den. Nu tror jag att den ligger på vart enda forum på hela nätet, och jag har fått den mailad till mig av minst femton olika personer som gjort sig roliga över att vallhundar inte behövs.

Visst, det är jättefränt att kaninen flyttar fåren, men jag tror som vallhund att det finns fler hundar med än vad som visas i bild. I kombination med en obstinat kaninhane som vaktar reviret...

/Migo

Ja självklart är det inte en kanin som vallar! :D Den är bara arg över inkräktarna på sitt revir! Men jag tycker den är jättegullig och kul - och faktiskt hade jag aldrig sett den tidigare, när jag fick den på min fb-sida och la in den här ;)
(Roliga filmer sprids som löpeld nuförtiden!)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 420
Senast: Åsa A
·
Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 580
Senast: macbeth
·
Hundhälsa En vän tillika veterinär delade idag på facebook, tänkte att det kan vara aktuellt för oss hundfolk på buke också. Verkar vara...
2
Svar
30
· Visningar
14 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka