Vem köper en stalljacka för 3 500 kr som dessutom är på sk "mässpris"? Det är absolut inget märkvärdigt med jackan som skulle motivera detta pris - ja förutom ett "dyrt" märke.
Eller varför inte ett stickat pannband för 500 kr? Löjligt! Ärligt talat blir jag nästan förbannad på sådana priser.
Eller vad säger ni? Köper ni dessa saker?
Jag skulle utan problem kunna köpa en stall/fritidsjacka för 3500 kr - framför allt om den dessutom är nedsatt. Det behöver inte vara något speciellt märkvärdigt med den. Ju neutralare desto bättre - då kan jag slita på den i måååånga år. Alltså köper jag inte en stalljacka för 3500 kr varje år.
Jag struntar i vilket märke det är - för mig är kvalitén viktigaste. Jag skiljer också på klädmärken som är "inne" och vilka som faktiskt är av bra kvalité.
Jag kan sy kläder själv och jag är inte beredd att betala dyrt för dåliga sömmar, dålig sömsmån, fel sytt foder, tunt tyg som inte tål något, dragkedjor av kass kvalite etc. Dålig kvalité är dålig kvalité strunt samma vilket märke det är. Slit och slängkläder har jag inga problem med att köpa, men då är jag vara medveten om att stalljackan kanske håller 1 eller max 2 år.
/Lizzie