Vem kan ryggar mm?

P

Prince

Vem skall man kontakta om man misstänker att hästen är
sned på något sätt?
Min häst är svår att logera i ena hållet, sadeln åker ofta
snett och hon håller svansen lite snett när jag rider.

Var hittar man dessa personer? Skall man fråga veterinären
vem de rekomenderar? Eller tycker vet att sånt är hokus pokus?

Sv: Vem kan ryggar mm?

Kiropraktorer har bra koll på muskler och skelet å går igenom hästen med en laser som upptäcker allting som inte ens händer märker. Med andra ord riktigt små skador.

Borde ju finas med i telefonkataloger å eniro.se å liknande. Vet inte själv eftersom att jag snodde nummret till min från mamma :angel:

Vart bor du? Du kan säkert få tips på duktiga kiropraktorer från bukemänniskor i trakten. Veterinärer kan ha lite olika syn på alternativbehandlingar, en del tycker det är bra, andra blir nästan kränkta av att man föreslår något annat än veterinärmedicinska åtgärder.

Jag hade provat med en equiterapeft, lite mildare behandling än kiropraktor. Mina hästar blir genom kollade av en 2gånger per år, för att förebygga. Sedan får man ju gå tillbaka till sig själv. Du kanske är lite sne i ditt bäcken (många människor är det) då sitter inte du liksidigt på dina sittben och hästen börjar snebelasta. Ju längre man rider så ju starkare blir hästen på att snebelasta och tillslut så har du ett problem. Gå till en naprapart du oxå kanske? Har du kollat sadeln om det lägger sig snett. Kanske dax att stoppa om det, den kanse är sne sutten så att den kasar. Eller sadeln kanske inte passar alls, hästen kanske får ont i ryggen av den. Rekomenderar sadel med luft bossor till känsliga hästar. Köpte det till min häst när han inte "ville" muskla sig i ryggen och va öm. Det bästa jag gjort han blev som en annan häst på ett par månader. Givetvis i samband med besök av equiterapeft.
Lycka till!

Många människor :rofl: alla kvinnor är ju det iaf eftersom att det är vi som ska föda barn. Kan inte karlar föda barn istället eftersom att det är flest kvinnor som rider :idea: :rofl:

Om du syfftade på att va sne i bäckenet kan även de som inte fött/föder barn vill säga även män vara det. Kanske är det ena benet lite längre (behöver inte vara märkbart) då får du en sned belastning, kan va sne i ryggen som gör att du inte är rak i kroppen, det påverkar bäckenet. Inget av dessa "problem" behöver va något man själv vet eller har ont ut av.

JO karlar kan vara det, men jag indikerade på att alloa kvinnor är det, som en medföd defekt. Mindre chans att karlarna är snea i bäckenet är man kvinna är det däremot en självklarhet.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 791
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 739
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 020
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat