Sv: Vem har kommit på...
Whiz: Monke/Old Sorrel kan kanske förklara för oss eftersom hon har ju ett finger med i allt som händer i westernvärlden numera!
Jag skall väl ärlig erkänna att det inte känns som om du har några högre tankar om mig och mitt engagemang men skall gärna förklara varför vi valde att göra så här. Och varför vara så snabba att hacka och förutsätta att man vill göra det SÄMRE för sina tävlande som betalar dyra pengar för att komma på de tävlingar som arrangeras???
Jag tror att ALLA tävlingsarrangörer gör vad dom kan för att attrahera er ryttare och inte tvärt om..............
Vi hade faktiskt prisutddelningar dvs. vi talade om efter varje klass vilka placeringar man fått och dom fick sina applåder och sin stund i rampljuset allt efter sin ritt.
Men nej vi delade inte ut rosetter på banan utan man fick hämta dom
plus skänkta priser, som man kunde välja själv uppe i sekretariatet efteråt.
Problemet tidigare (inte bara för oss utan även för andra arr.) har varit att när vi fördelat de skänkta priserna så kan en och samma ryttare får en massa utav samma pris (film, bok eller liknande) och man kanske hellre vill välja själv och få det man vill.
Idén kommer från USA där detta är utbrett och mycket populärt!
Anledningen var att dels kunna fortsätta att erbjuda de dyra rosetter vi faktiskt delar ut på tävlingar där varje rosett kostar mellan 20-50 kr.
Det finns faktiskt en hel del ryttare som inte längre vill ha rosetter och då slänger dessa rosetter man delar ut, vi tyckte att det är slöseri och vill kunna fortsätt att erbjuda rosetter till fler i de klasser vi erbjuder och då ge dessa till dem som faktiskt VILL ha dem.
Inte nog med att vi kunde erbjuda High Point priser i all allbreed klasser liksom APHA Youth klasserna, vi hade även täcken till vinnare i flera NRHA klasser.
Förutom detta så kunde alla hämta ut en gratis DVD på alla sina ritter efter sin sista klass
Dessutom har vi valt att lägga pengar på Cirquit priser i inte mindre an 20 kategorier med sen special designad Montana Silver Belt buckle som pris.
Allt för att glädja så många som möjligt och få er att komma till just VÅRA tävlingar.
Monica Widh alias Monke.