Vem har kommit på...

W

Whiz

... att man inte längre ska ha prisutdelningar på w-tävlingar? Jag var och tittade på Spring Break i helgen och fy fan vilken tråkig tävling! Om man vinner en klass ska man då inte få sin rosett samtidigt som man hör publikens jubel? Hur kul är detta, särskilt för våra ungdomar? Och hur mycket bryr man sig om publiken?

Har inte vi tävlande/publiken något att säga till om?! :devil:

Sv: Vem har kommit på...

Jag var på C-,D-,E-tävling och visst hade vi prisutdelningar.

Vem har kommit på att bara 1:an ska rida ärevarv på westerntävlingar?

... att man inte längre ska ha prisutdelningar på w-tävlingar? Jag var och tittade på Spring Break i helgen och fy fan vilken tråkig tävling! Om man vinner en klass ska man då inte få sin rosett samtidigt som man hör publikens jubel? Hur kul är detta, särskilt för våra ungdomar? Och hur mycket bryr man sig om publiken?

VA:eek: skojjar du?
En tävling utan prisutdelning:eek: och Spring Break av alla tävlingar desutom!!!

Fy vad tråkigt :eek: Prisutdelning är ju jättekul!

Men jag tycker verkligen att det är väldigt dåligt med ärevarv :devil:
Ibland blir det innget alls, och blir det ett är det bara 1:an som rider.(/springer i mitt fall :rofl:)
Det får vi göra någonting åt tycker jag!

VA:eek: skojjar du?
En tävling utan prisutdelning:eek: och Spring Break av alla tävlingar desutom!!!

Jag skämtar inte!!! :crazy:

Jag hoppas verkligen inte att fler tar efter detta. Trots att jag är skåning (eller nästan iaf) så åker jag fan hellre till Grevagården än till Bökeberg där man hatar prisutdelningar...

Inga fler än jag som var där och reagerade på detta?!

Jag skämtar inte!!! :crazy:

Jag hoppas verkligen inte att fler tar efter detta. Trots att jag är skåning (eller nästan iaf) så åker jag fan hellre till Grevagården än till Bökeberg där man hatar prisutdelningar...

Himla tur att dotra valde Greva som tävlingsplatts.. blir alldrig Bökeberg för oss utan prisutdelning..helsjukt..:( är de kanske rädda att inte kunna hålla tiderna..reiningklasserna kan offta gå lååångt in på nätterna..men vilket nöjje är det att tävla och inte få sina bra ritter uppmärksammade med en fin prisutdelning..

Då kanske man har packat in liiite för många klasser, om man inte ens har tid med prisutdelning! :devil:
Dåligt...

Då kanske man har packat in liiite för många klasser, om man inte ens har tid med prisutdelning! :devil:
Dåligt...

Håller fullständigt med! :devil:

Man kan inte ha höga tankar om sina tävlande om man prioriterar stora klasser (och det var det) framför prisutdelning...

Monke/Old Sorrel kan kanske förklara för oss eftersom hon har ju ett finger med i allt som händer i westernvärlden numera!

Jag var där och tävlade och jag kan hålla med dig, det var tråkigt att man inte ens kunde få rosetten på prisutdelningen utan fick hämta den i sekreteriatet efteråt! :crazy:

Dåligt...
Undrar varför fler inte dök upp..:angel:
sparar kanske sina topp hästar till bättre tävlingar...de får knappt prispengar, nu inte ens en prisutdelning....här behövs det tänkas om en del..

Senast ändrad av en moderator:

Whiz: Monke/Old Sorrel kan kanske förklara för oss eftersom hon har ju ett finger med i allt som händer i westernvärlden numera!
Jag skall väl ärlig erkänna att det inte känns som om du har några högre tankar om mig och mitt engagemang men skall gärna förklara varför vi valde att göra så här. Och varför vara så snabba att hacka och förutsätta att man vill göra det SÄMRE för sina tävlande som betalar dyra pengar för att komma på de tävlingar som arrangeras???:confused:
Jag tror att ALLA tävlingsarrangörer gör vad dom kan för att attrahera er ryttare och inte tvärt om..............

Vi hade faktiskt prisutddelningar dvs. vi talade om efter varje klass vilka placeringar man fått och dom fick sina applåder och sin stund i rampljuset allt efter sin ritt.

Men nej vi delade inte ut rosetter på banan utan man fick hämta dom plus skänkta priser, som man kunde välja själv uppe i sekretariatet efteråt.
Problemet tidigare (inte bara för oss utan även för andra arr.) har varit att när vi fördelat de skänkta priserna så kan en och samma ryttare får en massa utav samma pris (film, bok eller liknande) och man kanske hellre vill välja själv och få det man vill.

Idén kommer från USA där detta är utbrett och mycket populärt!
Anledningen var att dels kunna fortsätta att erbjuda de dyra rosetter vi faktiskt delar ut på tävlingar där varje rosett kostar mellan 20-50 kr.

Det finns faktiskt en hel del ryttare som inte längre vill ha rosetter och då slänger dessa rosetter man delar ut, vi tyckte att det är slöseri och vill kunna fortsätt att erbjuda rosetter till fler i de klasser vi erbjuder och då ge dessa till dem som faktiskt VILL ha dem.

Inte nog med att vi kunde erbjuda High Point priser i all allbreed klasser liksom APHA Youth klasserna, vi hade även täcken till vinnare i flera NRHA klasser.
Förutom detta så kunde alla hämta ut en gratis DVD på alla sina ritter efter sin sista klass:)
Dessutom har vi valt att lägga pengar på Cirquit priser i inte mindre an 20 kategorier med sen special designad Montana Silver Belt buckle som pris.

Allt för att glädja så många som möjligt och få er att komma till just VÅRA tävlingar.

Monica Widh alias Monke.

jag tycker allt detta låter vettigt. :bow::bow:
hade gärna kommit och tävlat på era tävlingar om hästen min hade varit mogen för det. :banana:

Tack för rätta infot..då blev ekipagen lite uppmärksammade, resultaten gavs av speakern ryttarna fick applåder av publiken, och blev fotade .
Det låter ju bra att ryttarna fick välja sina priser o även fick sina rosetter pluss gratis DVD på sina ritter.
Men tycker fortfarande att det verkar udda..en prisutdelning utan rosetter hängandes på hästarna ..men men USA är USA..ibland:angel:
Huvudsaken är att ekipagen är nöjda och då kommer de tillbaka på dessa tävlingar och att publiken kommer och fyller upp läktarna.

Senast ändrad av en moderator:

Det var ju bra, lät som om ni hade lite trevliga andra saker att erbjuda. Inte helt fel! :)

Tänk så olika vi upplever samma saker:angel:
Jag var på Bökeberg hela helgen, dock inte tävlande, utan groom och publik och jag tyckte det var en toppen tävling bump:

När det gäller prisutdelningen så tycker jag det är en toppen idé, de som vill ha sina prisrosetter hämtar dem och ev andra priser efter klassen, vilket gör att prisutdelningen går mycket snabbare:)

Det enda som skulle kunna bli bättre är att speakern är tydlig med att informera ryttarna om att de ska rida fram när deras placering annonseras så att alla i publiken ser vem som kommit på vilken plats... ibland var det lite si och så med det ! Men jag gillar idén stenhårt :D

Visst upplever man det olika... Jag som ryttare tyckte det kändes pinsamt. Vad förväntades man göra? Rida fram och vinka till publiken? För min del kunde man lika gärna hoppa över "placeringscermonin" helt och hållet, istället för att göra den så ofullständig som man gjorde här. Mina bekanta som var där och tittade fattade för övrigt ingenting av prisutdelningarna. Det är svårt nog att hänga med i alla klass i klass resultat, och när rosetter inte delas ut blir det ännu svårare att hålla koll på vem som egentligen placeras var.

Tävlingen för övrigt var kanon! Toppenjobb av arrangörerna:banana: och jag ser verkligen fram emot fler Bökebergs tävlingar (med eller utan prisutdelningar ;))

De lät ju jätte bra, men jag kommer nog alltid sakna prisutdelningen ändå de är ju en vane sak liksom. Men de är huvudsaken att alla blir nöjda. Jätte kul med DVDn.

Vill bara säga att vi som inte tävlat så många gånger innan blev lite "ställda" när man inte fick prisrosetterna direkt.Det var ingen info om det, men strunt samma, vi frågade och det ordnade sig ändå...Startar man i flera klasser efter varandra behöver man ju inte hålla reda på en "massa" rosetter förrän man åker hem. Jag tycker att det var en väldigt bra arrangerad tävling.Dock var fredagen väldigt dryg.....Vi ska ner igen och tävla den 1:a maj och ser verkligen fram emot det.Det var jätteroligt att få en DVD-skiva med sig hem och dessutom alldeles gratis.En stor eloge för det.

Hoppas bara att det blir lite mer publik för det var ganska glest på stolarna...Ja, varför är det så lite publik på westerntävlingar?

Någon sa till mig att det är ingen särskilt publikvänlig sport för om man inte själv håller på med det så vet man inte hur det går till, eller hur det bedöms.Kanske något att tänka på med ev. någon typ av informationsblad och mer reklam inför tävlingar.Westernridningen är inte heller så "snobbig" och många delar nog med sig av sina kunskaper om folk bara vågar fråga.Många klassiska ryttare är väldigt nyfikna på westernridning....Lycka till alla på Bökeberg Challenge..vi ses!!!:cool:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 750
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 693
Senast: kryddelydd
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 380
Senast: alazzi
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka