Man får väl komma fram till själv vad som passar en bäst; jag har provat båda och föredrar en hovslagares verkningLeta efter en duktig hovslagare istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får väl komma fram till själv vad som passar en bäst; jag har provat båda och föredrar en hovslagares verkningLeta efter en duktig hovslagare istället.
Går inte att jämföra en vettig utbildad hovslagare med någon som tagit några helgkurser och kallar sig för barfotaverkare och allt vad det heter.Man får väl komma fram till själv vad som passar en bäst; jag har provat båda och föredrar en hovslagares verkning
Nä alltså jag reagerade ju på att tårna förblev i mitt tycke för långa plus gillade inte att sulan verkades fram så hårt. Det funkade ju ett år men jag drog gränsen när min häst o samband med det en blöt höst faktiskt blev halt....Då gick jag tillbaka till hovslagare igen dels för att kunna sko upp vid behov vilket nu blev gjort .Går inte att jämföra en vettig utbildad hovslagare med någon som tagit några helgkurser och kallar sig för barfotaverkare och allt vad det heter.
En utbildning till barfotaverkare är bra mycket mer än några helgkurser.Går inte att jämföra en vettig utbildad hovslagare med någon som tagit några helgkurser och kallar sig för barfotaverkare och allt vad det heter.
Nja det är ju inte alls reglerat och vem som helst kan kalla sig barfotaverkare Det är intressant hur ofta man får städa upp efter dessa tyvärr även om någon enstaka såklart kan vara vettig så kryllar det tyvärr av den senare kategorinEn utbildning till barfotaverkare är bra mycket mer än några helgkurser.
Denna bilden är från en barfota verkare som använder sanhcp
Visa bifogad fil 85032
Jag ser ju jätte stor skillnad och är ingen expert
ja men exakt, men när jag blev presenterat för dom två olika bilderna, så är den första ju personligen något jag hellre strävar efter än den nedre, men är en riktig djungel att hitta rätt (menar då hoven från Apex metoden, men kan inte länka två bilder i samma inlägg, så är två inlägg)Jag tänker att man vill ju både hitta en rimlig målbild och också någon som faktiskt kan hjälpa hästen dit. Men som du säger, skiljer sig målbilderna åt redan från början så kommer man ju antagligen inte få den hjälpen man önskar.
Okej. Jag formulerar om mig. En seriös barfotaverkare har en seriös utbildning som är mer än ett par helgkurser. Man får väl vara kritisk som kund, precis som med allt annat här i livet, när man väljer någon som ska utföra en tjänst åt en. Väljer man någon som är utbildad av en seriös organisation så är dock risken att stöta på någon oseriös betydligt mindre. Har själv träffat fler sketna hovslagare än barfotaverkare iafNja det är ju inte alls reglerat och vem som helst kan kalla sig barfotaverkare Det är intressant hur ofta man får städa upp efter dessa tyvärr även om någon enstaka såklart kan vara vettig så kryllar det tyvärr av den senare kategorin
Håller tyvärr inte med dig. Är nog för färgad av det jag sett i hov- och hästväg genom åren.Okej. Jag formulerar om mig. En seriös barfotaverkare har en seriös utbildning som är mer än ett par helgkurser. Man får väl vara kritisk som kund, precis som med allt annat här i livet, när man väljer någon som ska utföra en tjänst åt en. Väljer man någon som är utbildad av en seriös organisation så är dock risken att stöta på någon oseriös betydligt mindre. Har själv träffat fler sketna hovslagare än barfotaverkare iaf
ja men exakt, men när jag blev presenterat för dom två olika bilderna, så är den första ju personligen något jag hellre strävar efter än den nedre, men är en riktig djungel att hitta rätt (menar då hoven från Apex metoden, men kan inte länka två bilder i samma inlägg, så är två inlägg)
Nja det är ju inte alls reglerat och vem som helst kan kalla sig barfotaverkare Det är intressant hur ofta man får städa upp efter dessa tyvärr även om någon enstaka såklart kan vara vettig så kryllar det tyvärr av den senare kategorin
Fast du kan ju inte påstå att det inte heller kryllar av dåliga hovslagare?
Jag är helt för en uppstyrd utbildning och egentligen helt emot barfotaverkare och dessa okontrollerade utbildningarna. Men de har ju liksom uppkommit av att vi inte har tillräckligt bra hovslagare som kan hjälpa våra hästar. Och i det innefattar jag även utbildning av hästägare. Jag hade ÄLSKAT att gå kvalitetssäkrade utbildningar. Men de finns ju inte?
Det kommer att ändras i framtiden. Frågan är mer när än om.Fast du kan ju inte påstå att det inte heller kryllar av dåliga hovslagare?
Jag är helt för en uppstyrd utbildning och egentligen helt emot barfotaverkare och dessa okontrollerade utbildningarna. Men de har ju liksom uppkommit av att vi inte har tillräckligt bra hovslagare som kan hjälpa våra hästar. Och i det innefattar jag även utbildning av hästägare. Jag hade ÄLSKAT att gå kvalitetssäkrade utbildningar. Men de finns ju inte?
Jag har behållt min jbv-godkända hovis just för att jag helst vill ha en jbv-godkänd hovslagare trots att min hästs hovar inte är nöjda. För jag vet att hon är en jäkla bra hovslagare (det säger även alla veterinärer och övriga typer av behandlare/tränare som sett min häst), hon har väldigt rimliga tankesätt och är guld att diskutera med. Men min häst vill ha mer hjälp. Då fortsätter jag leta.
Intressant frågeställning.Det är intressant hur ofta man får städa upp efter dessa tyvärr även om någon enstaka såklart kan vara vettig
Fast det där är väl att ta i lite? Jämför du vanlig skoning vs barfota, på samma sätt som att jämföra vetenskap vs astrologi?Fast nja, ja köper inte att det är hovslagarnas fel att barfotaverkare finns? Det är väl som med annat alternativt. Det finns läkare och det finns homeopater, helt oberoende av varandra. Man tror på olika läror, eller vad man ska kalla det. Och vissa tror på vetenskap och andra astrologi. Typ.