Vem håller koll..

Jeps

Trådstartare
på hur många felfria rundor unghästekipagen har. Jag har varit på tävling i helgen där 1.30 hopningen vanns av en 6-åring som inte har två felfria rundor i avd. B. Samma ryttare startade sin andra 6-åring i avd. A första starten i 1.20 UTAN att ha starta avd. B en enda gång. Enl TR är det ryttaren som ska kunna bevisa att de har kvalat in till avd A. Vad gör man om ryttaren inte följer dessa regler?

Sv: Vem håller koll..

Vet man om att ryttaren inte kvalat in så bör man kunna anmäla det till överdomaren.

Det är ryttarens ansvar, och vet du att felfria rundor inte har gjorts så varför kontaktade du inte överdomaren på platsen?

Jag pratade inte med överdomaren för att ryttaren (och mamman) har blivit tillsagda flera gånger men ändå skiter i detta. Borde kanske ha gjort detta, men undrar ändå hur vanligt det är med ryttre som fuskar i det här.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 937
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025