Vem är starkast?

åke

Trådstartare
Alltså vilken av dessa drag djur tror ni är starkast i förhållande till sin vikt? Är det åsnan? Hästen? Mulan? eller kanske tom oxen?

Sv: Vem är starkast?

Hållr med cilva! Självklart shettisen! tycker jag iaf. sen är det ju inviduellt.

Det var mig en klurig fråge. Man har ju ofte hört starker som ena oxe. Det kanske ligger någe i det.

Rut.

Senast ändrad av en moderator:

Av oxen och hästen är oxen starkast men hur stark en åsna är vet jag inte men det borde vara oxen även där.

Kram

oxen är ju starkast av alla men frågan var ju 'i förhållande till sin vikt' och då säger jag shetlandsponnyn!

*utan att vara partisk* :devil:
:love: :love:
mindre.jpg

här vid testning av sele och 'montage' av vagn

Dom är nog nå´t av det sötaste jag någonsin har sett!!:love:

Men visst måste det ligga någonting i det att shettisen är otroligt stark i förhållande till sin storlek!

taaaaaaaaack :love: mina ögonstenar dessa små liven :love:
ja jag har alltid hört att shettisen är väääldans stark i förhållande till sin kroppsvikt, likadant har jag hört om myran.

Myror, beroende på art, kan lyfta mellan tio till fyrtio-femtio gånger sin egen vikt. En myra kan lätt bära en annan myra men en elefant bär inte en annan elefant :idea:

Gudomligt söt! :love: Vi har tidigare fött upp shettisar, gissa om jag saknar det när jag ser dina bilder! :)

oj vad roligt att höra =) de är verkligen bedårande :love:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
606
Senast: Mli
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 360
Hemmet Ja, alltså jag samlar ju på dessa fina dekorationer. De förtjänar faktiskt en årlig tråd. Jag tror jag räknade till att jag har 23st...
2
Svar
34
· Visningar
1 367
Senast: Halcyon
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 209
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar