Vem är på tur till ledig stallplats ?????

H

hubba

Vad har ni på era ridklubbar/stall för kriterier för att ta in nya hyresgäster som står på väntelista, går ni efter datum för anmälan, häst/ponny, vem som är "bäst" för klubben, tävlande osv. Skulle vara roligt att höra hur andra klubbar gör.

Först har vi en del kriterier, bortsett från de självklara (typ att man ska ta hand om sin häst, och att man ska vara lojal mot klubben etc.), så ska man hjälpa till ideellt i föreningen på något sätt. Men vi har en kölista där man tas in efter datumet man anmälde ansökan.

Vi har ju då en rätt stor förening med plats för ca 65 privathästar. (box) Vi har ett kösystem där man står som "Passiv" dvs. man betalar 200 kr per år. När man kanske sedan är på väg att köpa häst eller redan har en håst som man vill flytta in kan man "Aktivera" sig. dvs. man betalar in en månadshyra i förskott och får en box så fort en blir ledig.

Det är alltså en fördel ju längre tid man ha rstått som passiv innan man aktiverar sig...självklart kan man aktivera sig på en gång när man ställer sig i kö.

Till exempel. Jag har stått på kölistan sedan år 2001 och står numera på plats 12 på kölistan å det är väldigt högt upp då vår kölista är lång :) så den dagen jag aktiverar mig har jag en väldigt stor chans att få en box på en gång....

Vi går alltså enkomt på ordningen i stallkön.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 918
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 065
Senast: Wingates
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka