Sv: Vem äger min häst?
Jag skulle satsa på SH i alla fall!!
Jag har haft kontakt med STC flera gånger angående papper och pass på f.d min travhäst som inte blivit färdigregistrerad, men frysmärkt o blodtypad och allt, detta pga tidigare ägares skulder till STC... Men för att kunna få ut ett sk. Grundpass (som alla hästar måste ha) skulle jag bli tvungen att lösa ut papperena med 5 000 kr + moms samt passkostnad på ca 800.
Nu köpte jag min häst när hon var 1,5 år gammal, och enligt säljaren hade hon papper (vilket inte stämde)! Har sedan dess bråkat med STC väldigt många gånger, men de vägrar ge med sig! De kan ju spärra både henne och hennes avkommor från start om de vill, de kommer aldrig att sätta sin fot på en travbana ändå! I dagsläget är hon 13 år, ej inkörd och har ingen avkomma som ska registreras hos STC! Men det hjälper inte!!
Vände mig därför till Svenska Hästavelsförbundet, och passet kommer att kosta 400 kr + ID-kontroll o Cipmärkning, men en otrolig skillnad i pris! Visserligen står inte hennes stam med i passet då, men det har ju ingen betydelse!