Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur får du den att påminna om Janssons? Tycker det bara blir typ samma recept som när jag gör potatisgratäng om det inte finns sältan i, förutom formen på potatisen typJanssons kan man göra men skippa anjovis.
Jag skippar bara ansjovisen men vill man ha sälta kan man ju ha i något annat salt. Kapris var ju ett bra tips från @parellikuskenHur får du den att påminna om Janssons? Tycker det bara blir typ samma recept som när jag gör potatisgratäng om det inte finns sältan i, förutom formen på potatisen typ
Ja den är så god! Brukar visserligen göra den vid påsk eller midsommar men passar på julbordet medOm hen äter västerbottensost så har Vegokäk en god röra hon kallar västerbottenröra tror jag, typ som en gubbröra fast med ost istället.
I övrigt instämmer jag med de många bra förslagen som kommit i tråden! Jag brukar också göra någon form av grönkålsrätt, ofta paj. Stuvad grönkål är också gott, och ugnsbakad brysselkål med glaze.
Hur får du den att påminna om Janssons? Tycker det bara blir typ samma recept som när jag gör potatisgratäng om det inte finns sältan i, förutom formen på potatisen typ
Vad har ni för tips på vegetariska alternativ till julbordet? Bonusen är vegetarian och jag har inga idéer alls på vad vi ska göra