Vegan på kalas

Delicatobollar är ju gott och enkelt! Annars gjorde jag en fenomenal snickers-grej häromdan. Det är ju dock nötter i den så om nötallergikern inte tål att vara i närheten så funkar inte det. Annars kan jag gräva fram receptet, det var urenkelt och utsökt :D

Tack för bra tips :up:
Nej det är min lillasyster som blivit vegan.

Hon får göra precis som hon vill men hon slutade vara vegetarian en jul för 7 år sedan då hon inte stod ut med att inte äta den animaliska julmaten så jag funderar lite över hennes val att bli det precis innan jul. Blir nog en tuff jul för henne i år :p så jag tänkte göra så gott jag kan nu med kalaset iaf.:)

Pavlovatårta är ett bra kort tycker jsg, kan göras på kikärtsspad. Vegansk grädde, sorbet, frukt... man kan ju bygga sin egen om man vill.

Jag hade lagat en maträtt och efterrätt utan nötter och utan griskött som alla utom veganen ska äta men med fokus på att födelsedagsbarnet ska tycka om det. Sen hade jag gjort specialmat till veganen. Beroende på huvudrätten så kanske bara kompletteringar behövs. Till efterrätt hade jag serverat vegansk glass med frukt till veganen. Eller annat enkelt. Kanske krossade veganska kakor till glassen eller liknande.

Jag hade inte lagat veganskt till alla. Och inte flera olika specialrätter.

Om jag var väldigt osäker på det veganska (eller ont om tid) hade jag bett veganen om råd eller till med att ta med egen mat/efterrätt.

Vad hade ni bjudit veganen på istället för tårta? Gärna ngt som är enkelt att ordna då vi redan haft ett kalas dagen innan (stor släkt) och jag är redan trött
Jag åt för ett tag sedan havrebaserad glass som är vegansk (Oatly). Den var jättegod, även för mig som är allätare och alltså van vid mjölkbaserad glass! Så jag föreslår sådan glass tillsammans med frukt o bär! Enkelt och gott!

Liknande trådar

Äldre Sonen fyller 2år på fredag och detta ska firas genom kalas både på lördag och söndag. Tanken är att ha någon/ några pajer med goda...
Svar
14
· Visningar
684
Senast: tott
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 484
Senast: Seabaz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 093
Senast: Skorpion76
·
I
Hästhantering Fick för några månader sedan hem en unghäst, valack f-08. Har extrem personlighet och kräver ALL uppmärksamhet.. Detta har blivit ett...
2
Svar
27
· Visningar
4 562
Senast: isabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar