veckor + dagar??

Sv: veckor + dagar??

jag var lite svullen i början men det förvann efter ca 2 veckor, nu börjar byxorna bli lite trånga o sitta obekvämt:p

JAg kan känna om jag typ sitter på huk o reser mig snabbt så kan det "hugga" till (hmm fel ord..men ja sticka/spänna) nere vid livmodern, sen om jag nyser så känner man det som stramar till lite, (jäkligt svårt o förklara)
Dock e mina bobs ömma...hehe, bara att vänja sig antar jag!!:o

Så orolig ändå att det ska bli missfall, nu har det gått en vecka sen jag testade så man börjar inse vad som sker inom mig!

EN FRÅGA!

Märker man alltid om man får missfall?? Eller man kanske inte alltid kan märka det??

Senast ändrad:

jag vet faktiskt inte så lämnar svaret åt nästa var oxå rädd för det i början men det verkar ju ha gått bra iaf :)

Märker man alltid om man får missfall?? Eller man kanske inte alltid kan märka det??

Du blöder ganska kraftigt och har oftast väldigt ont, det går nog inte att missa ett missfall om du vet om att du är gravid.

Små blödningar kan man ha, är man orolig kan man göra ett VUL.

JAg kan känna om jag typ sitter på huk o reser mig snabbt så kan det "hugga" till (hmm fel ord..men ja sticka/spänna) nere vid livmodern, sen om jag nyser så känner man det som stramar till lite, (jäkligt svårt o förklara)

Det är ligamenten som livmodern "hänger" i som du känner. Alldeles normalt och helt ofarligt!

//Julia

Det är ligamenten som livmodern "hänger" i som du känner. Alldeles normalt och helt ofarligt!

//Julia

Ja, jag anade att det var ngt sådant....ju närmre man kommer 12 veckor, blir det mindre risk för missfall då eller skit samma, så det sen blir drastiskt säkrare efter 12 veckor??
Allt kan ju självklart hända hela graviditeten men, det är väl mest risk dem första 3 mdr??

Risken för missfall minskar rejält efter tolv fullgågna veckor (alltså när du går in i v 13). Försök att inte oroa dig så mycket, det kommer säkert att gå bra!

//Julia

Risken för missfall minskar rejält efter tolv fullgågna veckor (alltså när du går in i v 13). Försök att inte oroa dig så mycket, det kommer säkert att gå bra!

//Julia

Oki, tack, när jag ska försöka att inte oroa mig så mkt....kommer bara upp i huvet i mellanåt, men annars försöker jag typ nästan "glömma" att jag e gravid och leva på som vanligt!!

Nu e det bara synd om mig för jag har ont i halsen o e förkyld o ont i kroppen!!:crazy:

Det här med trötthet....Jag är otroligt trött, sonmar gärna kl 21,00 på kvällen...helt sjukt.....
Jag vet att det kanske inte ha med graviditeten o göra för jag har nyss börjat jobba hela dagar, och det var längesedan jag gjorde det för jag har bara gått på rehab det sista året pga min panikångest..så det kan ju vara det som gör mig så sjukt trött osså....sen e inte hösten en favvo årstid för mig direkt:devil:

Men om det nu har med graviditeten o göra, ska jag så vara så här trött i 9 mdr?? Eller är det bara i början??:confused:

För mig var den mest förlamande tröttheten de första tre-fyra månaderna. Då kunde jag i princip sova hur mycket som helst. Jag minns en dag när jag skulle upp och hålla på vid vårt husbygge. Det slutade med att jag somnade på en hög av spånskivor... :D

Nu har det börjat gå över, men jag känner att jag blir tröttare fortare nu när jag håller igång hela dagar, än vad jag blev tidigare. Men när det där första jobbiga är över (illamåendet för min del) så är det riktigt roligt att vara gravid! Jag antar att det kommer en sån där jobbig "sista tiden period" också, men just nu är allt verkligen toppen!

Kämpa på!

//Julia

Ja, kämpa på e vad man får göra.
JAg e bar aså sjuk orolig för om jag ska ha massa illamående...vill verkligen inte det o har så svårt att vara hemma från jobb. Samtidigt som vi har i bland lite otäcka grejor på jobbet, så man fixar att se det menar jag....brukar illamåendet komma vid vecka 7??:crazy:

Jag går ju in i vecka 7 i morron....

det finns ingen bestämd tid för när man mår illa, många gör det fram till vecka 12 däromkring en del mkt längre en del inte alls. jag har bara mått illa riktigt en dag av snart 12 veckor!!

jo, jag förstår att illamåendet kan komma lite då o då kanske...men tänkte om det kunde komma veck 11 eller börjar i vecka 7....men då vet jag, o hoppas jag INTE kommer vara en som mår så mkt illa....

Nu har jag vilat en stund på soffan i em så nu e jag pigg igen..tror det har lite med min förkylning som inte riktigt vill bryta ut heller.. tar på krafterna!!

Som tinissen säger finns det inte någon bestämd tid för när man ska börja må illa, OM man ens gör det. Det finns ju faktiskt ett gäng lyckosamma som slipper det! Själv började jag må illa i v 6. De första dagarna var det främst på morgonen, men sen smög det sig på mest helatiden. Det var fruktansvärt! Jag låg och grät vissa dagar på soffan när jag bara kräktes och kräktes helatiden, inte fick i mig någonting och inte orkade någonting... usch, det var vidrigt! Gick över helt i v 15.

//Julia

Som tinissen säger finns det inte någon bestämd tid för när man ska börja må illa, OM man ens gör det. Det finns ju faktiskt ett gäng lyckosamma som slipper det! Själv började jag må illa i v 6. De första dagarna var det främst på morgonen, men sen smög det sig på mest helatiden. Det var fruktansvärt! Jag låg och grät vissa dagar på soffan när jag bara kräktes och kräktes helatiden, inte fick i mig någonting och inte orkade någonting... usch, det var vidrigt! Gick över helt i v 15.

//Julia

Å, fy för tusan, inget skoj.
Man hör ju tyvärr bara dem som mår illa, aldrig dem lyckosamma som inte mår illa!!

jag har mått bra i stort sett hela tiden förutom en dag sen följde en 10dagars förkylning på det så de kan haft med de o göra... vet många som mått jättebra!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
776
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 188
Senast: Jahopp
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 470
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar