Vecklad schabrak

M

marina w

Vet inte varför men mina schabrak vill gärna veckla sig lite vid sadeln efter jag ridit ett tag. Nån som har någon aning om vad detta kan bero på? Min häst är mycket grov och kraftig kan det ha nåt med det att göra? Tänkte att de kanske hade legat bättre på en smäcker häst

Sv: Vecklad schabrak

Jag är inte helt säker på om jag förstår hur du menar, men brukar du trä sadelgjorden genom flärpen längst ner på schabraket? I sådana fall kan du prova att låta bli det och kolla vad som händer.

Sv: Vecklad schabrak

Ja det brukar jag göra. Vet inte hur jag ska förklara men precis bakom sadeln vill den gärna vecka sig. Det är egentligen ingen fara, den ligger inte och skaver, tycker det verkar vara lite konstigt bara

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 597
Senast: super
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 990
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 256
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 827
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras