Vattnet har gått!

Druvan

Trådstartare
Mitt vatten gick i natt :o. Har fått sova på en massa handdukar.. Eller om man nu kan kalla det sova- har legat vaken nästan hela natten. Blev väldigt förvånad- har 3 dagar kvar till BF men trodde jag skulle gå över tiden rejält då jag inte haft några känningar alls (förvärkar, slempropp, dålig mage osv). Har inte ens letat fram någon bb-väska eller skrivit förlossningsbrev.

Har bara lite molande "mensvärk" emellanåt. Här sätts man igång om bebis inte kommit efter 3 dygn. Ska in på kontroll snart. Första barnet för oss- spännande men samtidigt läskigt :).
 
Sv: Vattnet har gått!

Ååååh!!! Vad roligt!!! Det kommer att gå jättebra, har värkarna kommit igång ännu?

Jag blir nästan avundsjuk, jag ligger på +6 dagar idag och min bebis verkar ha vuxit fast....

Lycka till, kom ihåg att andas :bump:!!!
 
Sv: Vattnet har gått!

Spännande!!! Snart får du träffa den lill* som huserar där inne! Lycka till!
 
Sv: Vattnet har gått!

Har nu varit på sjukhuset och allt såg bra ut. Värkarna har inte blivit kraftigare ännu, men kanske i natt.. Passade på att lämna av fem hundar hos mina morföräldrar samt låna en dush då vi inte har något badrum hemma ännu *pust*. Hästarna har fått sig en ny rundbal och vattenkaret påfyllt. Bara å vänta! :p
 
Sv: Vattnet har gått!

Aj aj, nu gör det ont. Ungefär var 7:e minut. Jag som skulle vara så duktig och tänka på andning och dylikt vet inte var jag ska ta vägen :crazy: :o *pustar ut innan nästa värk*.
 
Sv: Vattnet har gått!

Du har inte funderat på att åka till BB....
Med värkar var sjunde minut brukar man ju inte bli insläppt nu för tiden. Typ tre värkar inom loppet av tio minuter vill de att man ska ha. Och så är det ju förlossningsavdelningen man åker till dårå, och inte BB ;) (ja, jag är på besserwisserhumör... :angel:)

Lycka till hur som helst!!
 
Sv: Vattnet har gått!

Men Druvan bor ju i Norrbotten - där kan det ju vara en bit till själva BB. Jag hade åkte för länge sen !

Lycka till !
 
Sv: Vattnet har gått!

Har ingen lust att ligga på BB i flera dygn :o. Tror vi åker in när värkarna kommer tätare. Är ju förstföderska och sådant brukar väl ta tid.. Har för övrigt 7 mil till BB :p.

/nu nere på 5 minuter ;)
 
Sv: Vattnet har gått!

Har ingen lust att ligga på BB i flera dygn :o. Tror vi åker in när värkarna kommer tätare. Är ju förstföderska och sådant brukar väl ta tid.. Har för övrigt 7 mil till BB :p.

/nu nere på 5 minuter ;)

Men Guuud kvinna sitt inte här och skräm upp oss!!! ÅK!!! Du vet aldrig hur det blir så marsch i väg:D

:bump::banana::bump::banana::bump:
 
Sv: Vattnet har gått!

Har ingen lust att ligga på BB i flera dygn :o. Tror vi åker in när värkarna kommer tätare. Är ju förstföderska och sådant brukar väl ta tid.. Har för övrigt 7 mil till BB :p.

/nu nere på 5 minuter ;)

ehhh du - med mitt första barn så gick vattnet utan att jag fick värkar... de kom igång efter typ 16 timmar... och sen gick det fort!! du kanske ska ringa i alla fall?
(jag bodde granne med Sös på den tiden liksom...)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Åh, äntligen får man lite tid! :) Tänkte berätta om min förlossning, som jag bara upplevde som positiv! Födde en liten son på BF+6 Var...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: MittNyaJag
·
Gravid - 1år I måndags kväll, vid 18-tiden, fick jag en pytteliten blödning och sen tog "mensvärken" i rejält under några timmar. Efter 3 timmar...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 891
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 025
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 402
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp