Vattnet har gått!

Sv: Vattnet har gått!

Är hon fortfarande kvar hemma nu då är hon Sveriges coolaste förstföderska.

Nu borde det väl vara klart får vi hoppas.
 
Sv: Vattnet har gått!

Fast å andra sidan så är det ju offentligt, det ligger redan på nätet så :D


Grattis Druvan till söta Tösen..
 
Sv: Vattnet har gått!

Fast å andra sidan så är det ju offentligt, det ligger redan på nätet så :D


Grattis Druvan till söta Tösen..
Fast det är ju skillnad. Om jag vill vara hyfsat anonym (vilket många vill) på det här forumet skulle jag bli rätt sur om någon länkade till en annons med mitt och mannens fulla namn. Så det tycker jag absolut inte man ska göra utan att fråga personen det gäller först!

Och GRATTIS om jag inte redan sagt det!
 
Sv: Vattnet har gått!

Ah tänkte inte på saken från det perspektivet.

Men nu när du säger det så, det är ju rätt självklart egentligen.

Dom som känner till Druvan, känner ju igen hennes namn. Men merparten på Buke känner nog inte igen henne och det kanske man vill hålla relativt hemligt.
 
Sv: Vattnet har gått!

Hej igen! Hemkommen idag :).
Åkte några timmar efter förra inlägget. När vi kom in på förlossningen var det bara ca tre minuter mellan varje värk. Vad tror ni hände då? Jo, givetvis blev vi hemskickade igen då värkarna gick ned i styrka och mellanrum *suck*. Valde dock att stanna på patienthotellet istället. Genomgick en smärtfylld natt då jag vandrade och vandrade eller stod i dushen :o. På morgonen var det tre minuter mellan värkarna igen. Tillbaka till förlossningen- och hemskickade återigen av samma anledning som kvällen innan :mad:. Spenderade halva dagen på hotellrummet och hade fruktansvärt ont, tjöt under varje värk. Till slut hämtade min man en rullstol och vi tog oss tillbaka till förlossningen. Öppen fem centimeter och fick äntligen ett rum *pust*. Andades lustgas som en tok och det funkade hyffsat under några timmar. Till slut började vi undra var epiduralen tagit vägen som vi blivit lovade tidigare under kvällen. Men då var det för sent för någon smärtlindring- öppen 10 cm! Kändes som att jag krystade i en evighet, det gick verkligen jättetrögt och tog flera timmar innan Miranda äntligen kom ut. Hade aldrig överlevt utan min man och en bestämd pådrivande barnmorska, det var på ren dödsångest jag kämpade sista biten :o. Men ut kom hon och alldeles frisk och perfekt (och knubbig he he). Tog allt som allt 36 timmar efter att värkarna startat *pust*.

miranda_3dygn_1190474145.jpg
 
Sv: Vattnet har gått!

Tillbaka till förlossningen- och hemskickade återigen av samma anledning som kvällen innan :mad:. Spenderade halva dagen på hotellrummet och hade fruktansvärt ont, tjöt under varje värk.

Det låter jättejobbigt, tycker jag. Värkarna gör ju lika ont oavsett om de håller på en dag eller flera dagar! Då ska man väl ändå kunna få nån slags hjälp av sjukhuspersonalen?!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Åh, äntligen får man lite tid! :) Tänkte berätta om min förlossning, som jag bara upplevde som positiv! Födde en liten son på BF+6 Var...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: MittNyaJag
·
Gravid - 1år I måndags kväll, vid 18-tiden, fick jag en pytteliten blödning och sen tog "mensvärken" i rejält under några timmar. Efter 3 timmar...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 891
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 025
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 402
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp