Vattenprov - vad ska jag kolla på?

ForeverYoung

Trådstartare
Då vi en tid haft problem med att hästarna i stallet varit lösa i magen, och vi provat att byta det mesta - hösilage, halm, hagar - och ingen av hästarna får något annat kraftfoder än mineraler, beslöt vi oss för att ta ett vattenprov. Nu har jag fått resultatet, och vattnet ska vara tjänligt för människor. Men är det det för häst också då eller finns det något de kan vara känsligare för? :)

Sv: Vattenprov - vad ska jag kolla på?

Har det kommit in en ny häst?
Folk springenda runt.
Verka du har kollet allting annat.
Az

Då vi en tid haft problem med att hästarna i stallet varit lösa i magen, och vi provat att byta det mesta - hösilage, halm, hagar - och ingen av hästarna får något annat kraftfoder än mineraler, beslöt vi oss för att ta ett vattenprov. Nu har jag fått resultatet, och vattnet ska vara tjänligt för människor. Men är det det för häst också då eller finns det något de kan vara känsligare för? :)
Är det tjänligt för människa så funkar det på häst. Får hästarna vatten i hagen? Om inte, kanske äter de snö? Kanske kan irritera magen?

Är det tjänligt för människa så funkar det på häst. Får hästarna vatten i hagen? Om inte, kanske äter de snö? Kanske kan irritera magen?

Jo, det var tjänligt för människor, så då hoppas vi att hästarna också tål det :) De får samma vatten i hagen, men det utesluter ju inte risken för att de äter snö. Dock uppkom problemet redan innan snön dök upp! :/

Ring företaget som gjorde analysen och fråga! De vet säkert vad hästar kan reagera på i vattnet. Vi tog nyligen vattenprov och fick då kryssa i att vi hade hästar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 803
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: slant98
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 528
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar