Vattenflaska i glas?

gul_zebra

Trådstartare
Än en gång har brudarna tuggat sönder sin vattenflaska. Den som var så söt, en rosa :mad: :p
Menmen, tänkte höra var man kan få tag i flaskor av glas? Har ingen lust att köra på nåt smet när jag kan få snyggt istället :P

Sv: Vattenflaska i glas?

Jag visste inte ens att det fanns i glas. Det är ju väldigt smart om det finns för jag känner ett antal djur som har en tendens att förstöra sina vatten flaskor.

min kompis har en i glas till sin råtta..kan fårga henne vart hon köpt den när hon kommer hem.

Det visste inte jag heller, förrän nyligen. Skulle ju kunna köpa i plast och köpa stopp och bit men man vet ju aldrig om det funkar heller... Dyrare lär de ju vara såklart men det är det värt om man låter bli att tappa den på golvet :D

Bladluz: Ja gör gärna det! :)

Det finns väl i varenda djuraffär?
Fast skruvmojen är ju ändå i plast vad jag vet? :confused:

Inte här iaf... :confused:
Är den säkert, fast det gör iaf inte mig nåt. Det är bara flaskdelen de tuggar på :)

Lejonflickan skrev:
Det finns väl i varenda djuraffär?
Fast skruvmojen är ju ändå i plast vad jag vet? :confused:
får man fråga var du bor isåna fall. min faster som bor i stockholm kan då inte hitta några iglas här i västerås har jag inte häller sätt några men så har jag int varit inne i alla djuraffärer men kan väl höst missat 3 affärer som då ligger på ställen jag inte kan ta mig till.

Jag har ju djuraffär, och mina grossister har iallafall slutat ta in glasvattenflaskor redan för ett par år sedan!
Så de kan vara svåra att få tag i. (Givetvis kan det finnas ngn grossist som jag inte känner till, som har dem!)

Hur kommer dom åt att tugga på flaskan? Den är ju utanför buren? Och när dom är ute är det ju bara att hålla dom på avstånd?

Tican skrev:
Hur kommer dom åt att tugga på flaskan? Den är ju utanför buren? Och när dom är ute är det ju bara att hålla dom på avstånd?

Precis min tanke... :crazy:

Vi har vattenflaskan inne i buren hos gerbilerna, den hänger inte tillräckligt lodrätt utanpå buren. (Det rinner inte tillräckligt lätt, alltså...)

Tican skrev:
tror det är så att de lyckats komma åt flaskorna genom gallret en råttnos når långt

Den ligger precis mot gallret och det är inte direkt nåt hamsteravstånd om man säger så... Som Amania säger, en råttnos kommer långt...

Ska iaf köpa en ny flaska och sätta något för sen, om inte en gammal kork från en annan sort kan passa på petflaskor. om jag nu lyckas hitta den satans korken...

Amania skrev:
får man fråga var du bor isåna fall. min faster som bor i stockholm kan då inte hitta några iglas här i västerås har jag inte häller sätt några men så har jag int varit inne i alla djuraffärer men kan väl höst missat 3 affärer som då ligger på ställen jag inte kan ta mig till.

Jag såg i vår djuraffär sist jag skulle köpa vattenflaska (i somras), och jag bor inte i en alltför stor stad i västsverige. Jag är säker för att jag tyckte den var så dyr. Men efter det har jag inte tittat, ska jag erkänna.

Du kan ju försöka sätta en träplatta mellan flaska och bur med ett hål i för pipen. Den borde sakta ner tuggandet, eller ett mer finmaskigt när framför flaskan.
Mina kommer inte åt att tugga på flaskan men jag ju kycklingnät emellan. Dom måste utveckla myrslokemunnar först :devil:
Jag har nät liggandes men du bor ju för långt borta *mutter*

Ja sätta nåt för har jag tänkt göra sen iaf. Men först måste jag få pengar till flaska, tills dess får de nöja sig med en skål :devil: Men de får nog lugna ner sig lite med grävandet i jorden om de ska ha rent vatten också... :angel: :D

Det finns plastflaskor där "pipdelen" har samma gängor som en petflaska. Köp sådana till att börja med. Man slipper hålla på och göra rent flaskor med diskmedel hela tiden, bara att byta till ny petflaska när den gamla blir äcklig. På somaren har jag dessutom kunnat sätta in en 1½ liters flaska till kaninerna eftersom det går mer vatten då. Sen är det ju betydligt billigare om de små monsterna gnager på flaskan.

Klä flaskan med folie om de gnager. Folie är det ytterst få gnagare som vill tugga på.

Ja jag har tänkt göra det. Tänkte kika in på granngården när jag får pengar nästa vecka så :)

Håhå jaja, då har du inte mött mina sötnosar :angel: Folie är smaskens! :D

gul_zebra skrev:
Folie är smaskens! :D

Annars brukar man ju faktiskt stoppa råttor och möss med folie. Har man ett mushål någonstans funkar det med en tuss folie så går de inte in. Konstiga djur du har.... Då får det bli en bräda mellan flaska och galler i stället.

Men satsa på pip med petflaskegänger. De är större och klumpigare i fästet änn andra pipar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 294
Senast: Enya
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar