vattencysta!

saffran

Trådstartare
jag har fått konstarerat att jag har en vatten cysta på höger äggstock.

äter p-piller för detta i 3 månader sedan återbesök.

behöver skjuta upp mensen, alltså inte ta dom stora p-pillrena utan börja direkt på nästa karta och ej få mens.

kan detta påverka hur p-pillrena hjäpler cystan att försvinna?

hoppas ni fattar hur jag menar och kan hjälpa mig?? :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: vattencysta!

Jag har haft en gul kroppscysta på min ena äggstock, denna sprack och då tvingades jag till operation. Men jag känner på en gång när jag hoppat över mensen. Då får jag "cyst-ont" i magen. Inte vanlig mensvärk.

Jag tror absolut att du bör fortsätta som vanligt. Men jag ska inte säga något säkert ;)
 
Sv: vattencysta!

ja det ärinte lätt att veta hur man skall göra!

jag har inte ont av min vattencysta och har aldrig haft! ville kolla mig då jag ej blev gravid under ca 6 månader, och då såg man den!

jag tänkte så här när jag tänkte:smirk:

att det är ju dom små tabletterna som är hormoner i dom andra är ju bara socker piller, så då borde det inte påverka tycker jag!

ingen annan som har några tips
 
Sv: vattencysta!

Jag förstår inte riktigt va du menar?? jag har haft en vattencysta på eggstocken på 10 l vatten, å ja får inte äta p piller efter att den blev bortopererad, pga att de kan bli väldig obalans i kroppen som ger upphov till nya cystor..
 
Sv: vattencysta!

oj den lät stor!

min är 4 cm i diameter.

p-pillrena ska få cystan att försvinna, min läkare sa det och har läst om det! jag fick cystan när jag sluta med p-piller för ca 7 månader sedan.

kan bero på storleken och att jag ej blivit operarad, kan ju varit annorlunda om jag blivit det!

ingen annan som varit med om liknande?
 
Sv: vattencysta!

¨Är du säker på att det är en vattencysta och inte en blodfylld cysta (chokladcysta)? Vid behandling av chokladcystor kan man nämligen äta p-piller.

//Julia
 
Sv: vattencysta!

oj nu blir jag osäker...

men nej är nästan säker påatt det var en vatten cysta.

men kan ju ha missuppfattat.
vilketfall som helst så äter jag p-piller för att bli av med den, tror ni jag kan skjuta på mensen 1 vecka om börja med nästa karta på direkten?:confused:
kan man det om det är en chokladcysta?:confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 144
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp