N

nermal

ah, detta är 2:a gången som köket flyter i vatten, bara för att min unghund
har fått för sig att gräva i vattenskålen. :cool: inte så mysigt då jag har trägolv.

Någon som har ett bra tips på hur ska jag göra för att få honom att sluta? (förutom att ta bort skålen)
 
Sv: vatten!

Är det en liten hund du har annars kan du köpa en matställning att ställa mat och vattenskålar i då blir det inte så lätt att få ur vattnet om man inte väljer att välta hela ställningen det vill säga.
 
Sv: vatten!

Har en boxerpojke. :love:
Han har redan grävt ut vattnet ur en sådan ställning, hemma hos min pappa. ops, inte så poppis. :crazy:
 
Sv: vatten!

Min vovve gjorde så första veckan jag hade henne, det blev ett skarpt NEJ och ordentligt med dominerande kroppshållning. (Snälla rara lilla jag! :angel: ) Sedan dess har hon faktiskt inte gjort det. Tror att du måste komma på honom när han precis ska göra det, och säga till på skarpen.
 
Sv: vatten!

Är du säker på att han gräver då?
Min tjej sölar jätte mycket när hon dricker. Det bara flyger vatten kring henne och bildar små pölar.
 
Sv: vatten!

Har du balkong? Kanske kan ha vattenskålen där isf.
 
Sv: vatten!

*kl*
Testa med en skål som är till för att ha i bilen. en såndär med "tak" på. inte lika lätt att gräva och spilla ut kanske.
 
Sv: vatten!

:idea: att jag inte har tänkt på det. tack!

Gisburne: japp, ska smyga å se om jag kan haffa honom i rätt ögonblick.

_moa_ : jo jag e säker att han gräver, nästan allt vatten är borta ur skålen då detta har hänt. (stoor skål) Har även sett honom gräva i sin tomma matskål.

Hoppfantasten: Nej har ingen balkong, men det skulle man kanske bygga till :)
 
Sv: vatten!

APT skrev:
*kl*
Testa med en skål som är till för att ha i bilen. en såndär med "tak" på. inte lika lätt att gräva och spilla ut kanske.
Inte lika lätt men min gamling är bevis på att man kan tömma såna också! :rofl:

Men nej jag håller med, såna skålar är bra! Även som andra sagt att försöka vara med när h*n gör det för att säga till. Så gjorde vi med gamlingen
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 288
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 841
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 802
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 676
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp