Vatten på vintern

Sv: Vatten på vintern

det är ju bra, men har man dom fullt så borde dom spricka eftersom att is blir till nästan dubbel storlek.. min ena sprack för att jag fyllde den helt iaf..

För att slippa krångla: Varför inte bara använda sej av en skål på vintern? Det fryser inte lika snabbt (om man lägger i nåt flytande blad), man slipper spruckna flaskor, man slipper tina flaskor, det är bara att slå bort isen och hälla på nytt, ingen kula fryser fast. Jag tycker det enklaste är en skål!

jag har det väldigt lätt, jag har två flaskor som jag brukar byta ut, när ena är frusen så åker den andra ut.. hur lätt som hellst.. min jessie välter bara skålarna jag har i hans bur och så får han värsta isen i buren istället.. och lägga nått i som ska hålla upp ett hål fungerar inte för bollen eller vad jag nu har haft i skålen fryser fast... så det är inga prob för mig..

För att slippa krångla: Varför inte bara använda sej av en skål på vintern? Det fryser inte lika snabbt (om man lägger i nåt flytande blad), man slipper spruckna flaskor, man slipper tina flaskor, det är bara att slå bort isen och hälla på nytt, ingen kula fryser fast. Jag tycker det enklaste är en skål!

Då gäller det ju att ha kaniner som dricker vatten hur skål också, för det gör inte min. Sedan tycker jag personligen att det är mer praktiskt med flaska, men det är väl en smaksak.

Med skål så kan dom smutsa ner vattnet, det är svårare när det är instängt i en flaska.

En av mina har skål, för han vill inte dricka ur flaska längre av någon anledning... Och han är en riktig skitgris! Smutsar ner vattnet på nolltid och nu har jag en sån där man hänger på gallret (för att han inte skulle välta det hela :devil:-tiden) men nu när jag kommer nära hans bur ibland så springer han och hoppar upp i skålen och ställer baktassarna i skålen för att nå högt upp... :smirk: ja, dom är inte dumma ;) :D.

Senast ändrad:

Jag har en vattenskål som jag ställer i den isolerade delen. ger även mycket färska grönsaker, typ gyrka, med mycket vätska.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag vill ha lite tips från er som är mer vana vid långa utevistelser på vintern ute på vischan med bebis. Jag har tänkt ta med min då 5...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 232
Relationer Mitt hjärta brister, det känns som att jag ska gå i tusen bitar. Smärtan är fullkomligt olidlig! I fredags kom min älskade, älskade...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
17 734
Senast: TygerTyger
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17