Vätskebrist

grodan21

Trådstartare
Har insett nu när värmen kom hur dåligt jag dricker. Får i mig max en liter vatten om dagen. På senaste har jag inte varit sugen på vatten och druckit ännu sämre. I fredags blandade jag saft bara för att få i mig något.

Har alltid en vattenflaska bredvid mig på jobbet. Vill egentligen inte dricka saft och dricka varje dag. Men snart känns det bättre än ev huvudvärk pga vätskebrist.

Så nu behöver jag era bästa råd!
 
Jag dricker saft (väl utspädd) och smaksatt bubbelvatten när det är varmt. Kranvatten är jag inte förtjust i, och jag resonerar som så att det är bättre med lite mer av en onyttig vätska än att jag får i mig alldeles för lite.
 
Jag är också jättedålig på att dricka så kör faktiskt på bubbelvatten eller saft för det mesta. Och skydd för huvudet, för mig gör det jätteskillnad med en keps på huvudet. Salt är ju också bra att få i sig, sen kan man ju även försöka äta vätskefylld mat.
 
Drick smaksatt bubbelvatten om du tycker om det. Finns ju massvis med suupergoda meloner som innehåller mycket vätska!
 
Jag är också en sådan som kan gå hela dagen utan att känna törst. Jag ser till att dricka en deciliter "då och då", det får man liksom stå ut med. Det finns värre saker i livet. :)
 
Jag är också en sådan som kan gå hela dagen utan att känna törst. Jag ser till att dricka en deciliter "då och då", det får man liksom stå ut med. Det finns värre saker i livet. :)
Men man ska komma ihåg det också, det är ju inte så lätt om man inte blir törstig.
 
Men man ska komma ihåg det också, det är ju inte så lätt om man inte blir törstig.
Sant! Jag brukar ha min flaska framme och när föreläsningen blir tråkig dricker jag. Det blir rätt mycket på en dag. Man kanske få köra varje heltimme, eller något sånt? :)
 
Har insett nu när värmen kom hur dåligt jag dricker. Får i mig max en liter vatten om dagen. På senaste har jag inte varit sugen på vatten och druckit ännu sämre. I fredags blandade jag saft bara för att få i mig något.

Har alltid en vattenflaska bredvid mig på jobbet. Vill egentligen inte dricka saft och dricka varje dag. Men snart känns det bättre än ev huvudvärk pga vätskebrist.

Så nu behöver jag era bästa råd!

Jag skulle säga att du inte behöver oroa dig, kroppen sköter normalt sådant som törst av sig självt. Om du inte är törstig och känner behov av att dricka så är inte kroppen i något större behov av det. Våra kroppsliga Funktioner" ska man lita på.
 
Jag skulle säga att du inte behöver oroa dig, kroppen sköter normalt sådant som törst av sig självt. Om du inte är törstig och känner behov av att dricka så är inte kroppen i något större behov av det. Våra kroppsliga Funktioner" ska man lita på.
Inte alltid. Jag får ofta tvinga i mig vatten, just för att jag inte blir törstig. Ändå har jag blivit såpass illamående att jag spytt av vätskebristen, så det är ingen garanti att den säger till i tid.
 
Jag skulle säga att du inte behöver oroa dig, kroppen sköter normalt sådant som törst av sig självt. Om du inte är törstig och känner behov av att dricka så är inte kroppen i något större behov av det. Våra kroppsliga Funktioner" ska man lita på.
Efter i fredags litar jag faktiskt inte på kroppens egna signaler, hade en hemsk huvudvärk som blev mycket bättre efter jag druckit massa trots att jag inte var törstig.
 
Det verkar som det bara är att tvinga i sig vatten på jobbet, brukar bli typ en halv liter. Befinner mig inomhus hela dagarna framför en dataskärm.
 
Citronvatten! :) och stoooora flaskor så man inte behöver fylla på så ofta. Ta ett glas vatten varje gång du passerar en vattenkran om du jobbar rörligt, drick jättestora klunkar, alltså så stora du kan när du väl kommer på det så du får i dig mer på samma tid. Lär dig att ta minst 2 dl i timmen.

/en till som tvingar i sig vatten för att inte svimma. Ändå kommer yrsel, illamående och huvudvärk med besked.
 
Det verkar som det bara är att tvinga i sig vatten på jobbet, brukar bli typ en halv liter. Befinner mig inomhus hela dagarna framför en dataskärm.
Kan du inte ta med frukter av nåt slag? De brukar ju innehålla en del vatten och är antagligen lite lättare att få i sig.
 

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 078
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 287
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp