K
Kimz0r
Sv: Västgötaspets!
Ingen alls.Vad är det för pälsvård som måste göras på den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen alls.Vad är det för pälsvård som måste göras på den?
Tack för all hjälp!!
Gillar verkligen bara rasen mer & mer ju mer jag lär mig om den! Är helt övertygad om att det kommer bli en västgötaspets!
Vad är det för pälsvård som måste göras på den? Har ju storpudel nu och en av anledningarna till att det inte blir en till är just pälsvården.
Det är nästan så att jag undrar om vi har samma ras!
Min är både envis, tuff och hård (men makalöst rolig!).
Läste detta i en text. Stämmer det? Brukar det vara ett stort problem?
*Dess höga intellektuella kapacitet kombinerad med vilja och energi medför att den har lätt för att jaga upp sig.
*Den kan vara lättstressad och känslig för höga ljud.
*Lyhördhet och medfödd samarbetsvilja gör den känslig för krav och tvång.
*Den har en stark integritet när det gäller den egna kroppen, den är rädd om tassarna och reagerar på saker som fastnar i pälsen, på fasthållning eller andra intrång i den privata sfären.
Men han är ung än och vi hoppas att han blir liiiiite mer som Huliganen när han växer till sig.
kl
Nu har jag med blivit intresserad av denna rasen... Jag träffade en västgöta för något år sen och blev helt förälskad.
Men har nu på senare tid mest varit inne på skaffa en sheltie... Är det någon som känner till båda dessa raser som skulle kunna jämföra dom och så?
Hmm okej... Ja, bara med det lilla du beskrev nu så känns västgöta som ett bättre alternativ.. En av mina största "mardrömmar" är att få en hund som är mot det "rädda" hållet.. Och det verkar ju som många shelties är så.. Jag vill ha liksom en kaxigare hund...Jag har träffat några sheltiesar och min erfarenhet är att de är lite tystare, försiktigare och fegare än västgötaspetsar.
Jag träffade vid ett tillfälle en sheltie som genast tyckte mycket om mig - han kom och satte sig framför mig lite försynt, liksom råkade befinna sig i min omedelbara närhet, och protesterade inte när jag började klia honom på ryggen. En västgötaspets stegar kaxigt fram, tar plats, och kräver uppmärksamhet (och börjar man klia kan man bli sittande länge).
Haha.. Men visst är det svårt att hitta ras Jag blir helt galen, finn ju så mångaLikadant för mig!
Först var det sheltie och nu är det västgötaspetsen! Var helt inställd på sheltien när jag började bli intresserad av västgötaspetsen!
En västgötaspets stegar kaxigt fram, tar plats, och kräver uppmärksamhet (och börjar man klia kan man bli sittande länge).
Haha.. Men visst är det svårt att hitta ras Jag blir helt galen, finn ju så många