Västerbo Daylight

Indyhope

Trådstartare
Årets sensation?! :banana: :bump: :banana:
Vilket lopp den märren gjorde igår!
Man tror ju knappt att det är sant fast man har sett det.

Tippar starkt på att kretsen runt henne inte kommer att avstå Elitloppet för att sätta henne i avel istället.. :D

Sv: Västerbo Daylight

Efter att ha sett henne som unghäst är jag mest förvånad över att hon inte visade det här för tre år sen.

indyhope skrev:
Årets sensation?! :banana: :bump: :banana:
Vilket lopp den märren gjorde igår!
Man tror ju knappt att det är sant fast man har sett det.

Tippar starkt på att kretsen runt henne inte kommer att avstå Elitloppet för att sätta henne i avel istället.. :D

Ska bli riktigt kul att se henne i Elitloppet! Tänk om hon kunde spöa "Gidde o grabbarna"... Fy vad kul med en riktig super-märr igen... i samma klass som Ina Scot, och Queen L. :d

Montéryttare skrev:
Fy vad kul med en riktig super-märr igen... i samma klass som Ina Scot, och Queen L. :d

Hon har varit mycket bra men jag tycker inte att hon går att jämföra med Queen L. och Ina Scot... De var hästar som var absolut kulltopp som unghästar och som sedan gick vidare och blev världstjärnor.

Hon är väl 10-15 miljoner efter i startprissumma? Jag menar inte alls att förringa hennes insatser men hon har en bit kvar till deras klass. ;)

solros skrev:
Hon har varit mycket bra men jag tycker inte att hon går att jämföra med Queen L. och Ina Scot... De var hästar som var absolut kulltopp som unghästar och som sedan gick vidare och blev världstjärnor.

Hon är väl 10-15 miljoner efter i startprissumma? Jag menar inte alls att förringa hennes insatser men hon har en bit kvar till deras klass. ;)

Visst, absolut!!

Men jag menar att det skulle vara kul om hon kunde BLI något i deras klass, så småning om.. Visserligen lär hon betäckas nu så hon får nog inte chansen att fortsätta segertåget tyvärr... Men men, världens snabbaste monté häst på medel dist är väl inte så illa ;)

Montéryttare skrev:
Visst, absolut!!

Men men, världens snabbaste monté häst på medel dist är väl inte så illa ;)

Nej, det är väldigt bra! :bow:

:bow: för Jarmo Niskanen, det är ju han som har gjort hästen så bra som hon är nu. När hon var i Sverige i höstas kunde man inte tro att hon skulle vinna Grand Criterium de Vitesse, efter en månad i Frankrike så radar hon upp segrar…

solros skrev:
Nej, det är väldigt bra! :bow:

:bow: för Jarmo Niskanen, det är ju han som har gjort hästen så bra som hon är nu. När hon var i Sverige i höstas kunde man inte tro att hon skulle vinna Grand Criterium de Vitesse, efter en månad i Frankrike så radar hon upp segrar…

Eller som Svantedt sagt "att det var en oansenlig häst med lite vinterpäls" hehe :D

Jarmo mäste ha magiska fingrar, undra vad han gör så speciellt ;)

Det är otroligt många travhästar som "blommar upp" under ryttare. Har sett och jobbat med Criks Hurricane under heöa hans uppväxt. Och där kan man ju snacka om en drummel man inte trodde kunde tjäna en krona. Men ack så fel man hade. Tycker även att västerbos micke och sussi verkligen förtjänar denna häst. En underbar märr med en löpskalle som inte är av denna värld. Det är ingen som vet om hon ska betäckas, det är inte klart ännu, men micke är en riktig filur och han säger sånna här saker för publicitet och det är väl helt rätt. Jag äter upp min hästs sele om Daylight blir betäckt.

solros skrev:
:rofl: Det ska vi komma ihåg... ;)

ha ha. Gör det. Micke är inte så dum att han försitter den här chansen. Då måste hon bli skadad. Jag känner micke ;) .

Jag tror inte heller att hon betäcks, vem skulle göra det i samma situation? Men om det ändå skulle bli så…

...så tror jag sele är svårtuggat… :D Läder eller syntet? :angel:

solros skrev:
Jag tror inte heller att hon betäcks, vem skulle göra det i samma situation? Men om det ändå skulle bli så…

...så tror jag sele är svårtuggat… :D Läder eller syntet? :angel:

Det är syntet. Så vi får hoppas att han inte gör det. Då kan man lätt få ont i magen :(

:bump: :bump:
Såg inte loppet (var på åby med starthäst och stod och selade när det visades...) men har fått det berättat! Aldrig att man trodde det i höstas! :eek:
förresten tycker jag den bästa kommentaren var Niskanens när dom frågade hur hon kändes inför starten- "hon känns helt perfekt i skritt!" :rofl: :rofl:
>Najtan Tabac: Hoppas verkligen inte du behöver tugga i dig den där selen, men annars är den säkert god med lite ketchup på! :idea:

Håller med dejj till 100%, hästen är suverän och jag hoppas på en match mellan henne och min favorit :love: Gidde Palema framöver... Skulle ju vara roligt om ett sto vann elitloppet, fast samtidigt håller jag ett extra finger för Gidde!Daylight är en kanonmärr och man kan ju hoppas att hon tänker gå lika bra i Sverige oxå ;)

Eftersom jag absolut inte är insatt i trav, är det alltså både hingstar och ston med i elitloppet? Nån speciell ålder och så eller? Hehe, man får väl muta henne med baugetter och en basker annars ;)

Haha, ja de skulle va snyggt med en häst som har basker i elitloppet :rofl: och ja, både hingstar och ston, svenska som utländska får starta i elitloppet... ;)

PiperGarden skrev:
:bump: :bump:
Såg inte loppet (var på åby med starthäst och stod och selade när det visades...) men har fått det berättat! Aldrig att man trodde det i höstas! :eek:
förresten tycker jag den bästa kommentaren var Niskanens när dom frågade hur hon kändes inför starten- "hon känns helt perfekt i skritt!" :rofl: :rofl:
>Najtan Tabac: Hoppas verkligen inte du behöver tugga i dig den där selen, men annars är den säkert god med lite ketchup på! :idea:

Ha ha. Jag kanske kan vitlöksgratinera den lr nåt :angel: .
Nej skämt åtsido. Dom har avlat i generationer för att få fram en så här bra häst, och då får hon nog löpa linan ut.

Men fy fan vad Gidde var fin i debuten. *gåshud* :bow: .
(såg att det stog om han). Det var en ruggig syn.
Det är kul nu när alla fina hästar kryper fram. Needles and pins :cool: .. (Med res. på stavning)
Åh, härliga tider *myser*

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 354
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är en person med väldigt mycket ångest/nojor/tvångstankar kring saker. Och när jag skriver detta ber jag er som svarar att ha...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: MJLee
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 039
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025