Väska/nått att bära valpen i?

kladdkaka

Trådstartare
Har precis blivit med liten valp. Det stora schäfern jag har måste ju fortfarande ut och gå så jag har lite problem ;) nån sån har nått smidigt förslag på väska eller nått annat trick för att få med bäbisarna? Valpen är mini-liten och väger 1,4kg. Just nu bär jag honom helt enkelt i famnen men det blir lite krångligt i längden...

Sv: Väska/nått att bära valpen i?

Jag hade en helt vanligt liten rygga för en dator, den har lite stelare ryggplatta. Den hängde jag på magen och ner med valpen.

Stoppa in valpen i jackan, mellan brösten. :)

img_07511_134949861.jpg

Jag brukar stoppa ner min pudel i en ryggsäck som jag har på magen :) funkar perfekt!

Så åker han i dagsläget ;) men det känns ändå som jag måste hålla i honom och skulle vilja ha händerna friare.

Kl
Problemet med ryggsäck är att han liksom försvinner :O ;) han är så jäkla liten. Men han växer väl, så kan kanske leta efter en liiiiiiten ryggsäck

Kan du inte skaffa en liten axelremsväska då? Gå in på Myrorna och kolla. Du kan ju fodra med något mjukt, bara väskan är stabil. Bebistiden är ändå rätt kort. :)

Jag bar runt på schäfer- och labbe-bäbisar, de blir tillräckligt gumpatunga för att ligga tryggt i ryggsäck, och ändå nå upp med näsan över kanten. Det är kanske svårare med en liten en som kan ramla ut av misstag...

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 434
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 511
Senast: fixi
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
650
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 140
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar