Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Nja det senare har jag ändå klarat mig ganska bra ifrån nu på sistonde. Det är mest så irriterande att i lek efter lek få höra att "Shaggy är ond för hon la en röst 2 min före deadline". Idag när jag röstade tidigt så var inte det bra det heller, fast motiveringen var kanske liiite långsökt ;)

sorry, men jag var osäker på om sasse var sista ulven eller onda spionen å jag ville inte att hon skulle tro att jag misstänkte denne utifall det skulle bli käk dagen efter el inte. Så därför gick jag på om dig :(

En av anledningarna att jag inte ville besvara sasses fråga....:p

Förresten tycker att många som lägger tidiga röster också blir misstänka för att vara onda - speciellt första dagen.

Alltså jag tycker att ibland så blir allt skumt.
Rösta tidigt - skumt
Rösta sent - skumt
Rösta som alla andra - skumt
Rösta udda - skumt.
Lägga en första röst på någon - skumt
Lägga en andra röst på någon - skumt
Lägga en andra röst på någon annan - skumt

I all oändlighet. Spelet går ju ut på att hitta det skumma ;)

Jag fattade nog inte att siaren hade godförklarat dig.
Jag var så himla säker på att Myrten var god när ulvarna försökte äta henne med misslyckades. Det fanns inte i min föreställningsvärld att de kunde göra så, så en liten godförklaring av dig försvann liksom i det bruset.

Visst är det så men när man lek efter lek får misstanken eftersom man antingen får rösta för tidigt eller för sent så tappar det hela sin tjusning en aning. Jag gnäller inte på någon speciell person utan blir bara en aning trött på saken framförallt som att om man då förklarar att man inte kan rösta vid annan tid pga stallet (vilket borde vara en rätt gångbar förklaring på det här forumet) så blir man ännu mer misstänkt.
Jaja just nu är jag lite smågrinig :p

Alltså jag tycker att ibland så blir allt skumt.
Rösta tidigt - skumt
Rösta sent - skumt
Rösta som alla andra - skumt
Rösta udda - skumt.
Lägga en första röst på någon - skumt
Lägga en andra röst på någon - skumt
Lägga en andra röst på någon annan - skumt

I all oändlighet. Spelet går ju ut på att hitta det skumma ;)

Underbart, du har verkligen sammanfattat hela grejen med dessa lekar här. :laugh:

För övrigt kände jag mig lite chanslös. :p Varianten att kombinera dubbel- och enkelnick i samma lek var sådär imo, även om slim och rd inte utmärkt sig och åkt därför hade det varit rätt kört ändå iom att det var en mycket mindre grupp dubbletter att välja ur.
)

Tja med min rollfördelning var det ganska katastrof i varje fall såhär i efter hand ser jag lätt en massa små småjusteringar som hade gjort leken bättre. Jag hade kunnat ha sex ulvar istället för att ha med en ond siare(då hade man inte kunnat dra slutsatsen att det behövde vara onda enkelnick) och sedan haft en hög vanliga bybor också. Det problemet du tar upp hade ju funnits ändå men det hade kunnat bli så mycket bättre.

Jag såg i varje fall varken din eller Niyamas tabbe.

Sen är det ju trist att det ska behöva hintas en massa i en lek. Enstaka misstag är ju en sak, men när det blir flera gånger om förstör det liksom nöjet med leken.

Fast alltså, jag är nog trög men jag har inte ens fattat några hintar :o Förutom då att KD eller hennes dubbelnick måste ha siat, men det var inte pga hintar jag fattade det utan att hennes teorier var lika dåliga som mina men ändå så säker.

sorry, men jag var osäker på om sasse var sista ulven eller onda spionen å jag ville inte att hon skulle tro att jag misstänkte denne utifall det skulle bli käk dagen efter el inte. Så därför gick jag på om dig :(

Dålig stil att försöka lura mig :p

Sen är det ju trist att det ska behöva hintas en massa i en lek. Enstaka misstag är ju en sak, men när det blir flera gånger om förstör det liksom nöjet med leken.

Jag håller med om detta. Jag verkligen avskyr lekar där någon roll får specialinformation och hintar på det sätt att personen skriver att någon verkar/är god eller ond, utan att ha någon teori bakom det. Leken går ju ut på att man ska teoria fram vilka som är onda/goda, vilket jag tycker att man ska göra även om man får facit om någons roll. Annars blir det lätt att alla goda följer siaren/den som vet något, utan att tänka själv.

Som ond har man dessutom ingen chans överhuvudtaget att försvara sig vettigt på påståendet att man är ond, om det inte finns någon teori bakom det. Med en teori så finns det ändå en chans att folk (förutom den som fått facit) tror på en. Då får ju siaren i det fallet jobba hårdare med att teoria mot "den onda" istället.

Nu klagar jag inte specifikt på någon i den här leken, utan kommenterar i stort. Men det förekom uppenbarligen regelbrott, så det tål att tänkas på vad och hur man skriver när man fått/har facit.

JAG var kvar! Och jag har nog aldrig varit så frustrerad i en lek, nånsin! :p Siaren hade vi ju röstat ut medvetet dagen innan (undrar hur ofta den motiveringen dyker upp - "Jag röstar på Niyama för jag tror hon är siare" :D) som dessutom hade godförklarat mig innan. Utöver mig (som var ängel) var det spionen och demonen kvar. Och eftersom siaren godförklarat mig tänkte jag att det skulle bli lätt som en plätt, för att det för spionen skulle vara glasklart vem som var ond. Men ingen verkade liksom se den kopplingen... Vilket gjorde mig osäker på Myrten, men cirkus (spionen) var ju övertygad om att JAG var den onda, så jag fick inget att gå ihop där... Det var en sjuuukt rolig lek, dock och jag har ju i efterhand full förståelse för att cirkus trodde Myrten var god med all den info hon fått (speciellt med tanke på när Myrten av misstag la en avgörande röst på en ulvkollega dag ett. :D

Niyamas ide att hon skulle röstas ut tycker jag var fullständigt briljant( när jag väl förståt den det tog lite tid:p). Det är sådant som gör att man minns lekar. :)

Den var andra dagen Myrten la upp mig för lottning(jag hade tur och överlevde) jag tyckte det var grymt smart spelat tills hon bad om ursäkt på pm för att hon inte hade koll på ställningen, men jag var rätt nöjd med det en då tror det varit bra ur taktiskt synvinkel även om jag skulle råkat åka ut men det kan man ju inte veta.

Efter den här leken har jag för övrigt konstaterat att jag inte gillar siare. Första gången jag inte blir siad dag 1 som ond, men då blir båda mina ulvkollegor det istället..! Härligt utgångsläge. Dessutom när det finns nio(!) goda spelare som får specialinformation, två änglar, samt två spelare som är immuna mot första käket... Utgången var ju uppenbar redan dag 2. Meeen utöver rollfördelningen (;)) så tycker jag LL gjort ett mycket bra jobb! En stor eloge för att du lyckats hålla ordning på all extrainformation och allt! :bow:

Tack för berömmet det känns lite tröstande när jag deppar över att jag så usel rollfördelning.

Tack för berömmet det känns lite tröstande när jag deppar över att jag så usel rollfördelning.

Jag tycker verkligen inte du ska deppa. Ja, rollfördelningen blev kanske lite too much denna gång, men det är okej att göra misstag. Man får göra det bästa av situationen :) Det var en rolig lek ändå tycker jag, men jag kan förstå om ulvarna nog tyckte det kändes rätt hopplöst. ;)

Jag också. Det var ju verkligen jättelätt att hitta på teorier mot någon som skrivit typ två meningar vid det tillfället :p

NU förstår jag varför du blev irriterad över mina misstankar mot dig. Jag kunde ju aldrig tro att du hade blivit trollad att rösta på mig i det läget.

Fast alltså, jag är nog trög men jag har inte ens fattat några hintar :o Förutom då att KD eller hennes dubbelnick måste ha siat, men det var inte pga hintar jag fattade det utan att hennes teorier var lika dåliga som mina men ändå så säker.

Det var en del dag 3 då jag kompenserade ulvarna men det är nog inget man tänker på om man inte sitter med facit, efter det gav jag lite upp att försöka hålla ordning på det kaos jag själv skapat utan försökte mest hindra leken från att kollapsa. men det var väl ett par småsaker då också.

Problemet var i princip att folk skrev att de trodde en sak (som de visste pga specialkrafter eller dubbelnick) utan att ha teorier/motiveringar till det och då blir saker snabbt uppenbara när det är dubbelnick inblandat. Just det du skrev ovan blir ju en konsekvens av det hela. Det mesta hade knappast gjort något i en vanlig lek.

Ja rollfördelningen blev lite väl sned och sen blev det inte bättre av det förvirrande med att vissa hade dubbelnick och andra inte hade det. Stundtals kändes leken mest som en statestikuträkning. Jag tycker LL gjorde bra ifrån sig med de förutsättningar som fanns.
I övrigt undrar jag fortfarande varför ulvarna åt Sasse när alla dubbelnicksulvar redan var avslöjade och den enda okända var den med enkelnick.

Jag tycker verkligen inte du ska deppa. Ja, rollfördelningen blev kanske lite too much denna gång, men det är okej att göra misstag. Man får göra det bästa av situationen :) Det var en rolig lek ändå tycker jag, men jag kan förstå om ulvarna nog tyckte det kändes rätt hopplöst. ;)

Tack, jo jag vet att det blir misstag ibland, men det hade krävts så lite för att göra det så mycket bättre.

Tydligare regler och att jag hade tänkt igenom ordentligt vad det innebar att blanda dubbla och enkla nick och det hade blivit en helt annan lek. :)

Men nu har ni mig att fråga om ni ska hålla i en dubbelnickslek någon gång, jag har koll på vad som behöver undvikas. :D

Ja rollfördelningen blev lite väl sned och sen blev det inte bättre av det förvirrande med att vissa hade dubbelnick och andra inte hade det. Stundtals kändes leken mest som en statestikuträkning. Jag tycker LL gjorde bra ifrån sig med de förutsättningar som fanns.
I övrigt undrar jag fortfarande varför ulvarna åt Sasse när alla dubbelnicksulvar redan var avslöjade och den enda okända var den med enkelnick.

Ulvarna siade Sasse strax innan de åt henne så jag misstänker att det hade något med saken att göra men det är en gissning. :)

Dålig stil att försöka lura mig :p

Jag håller med om detta. Jag verkligen avskyr lekar där någon roll får specialinformation och hintar på det sätt att personen skriver att någon verkar/är god eller ond, utan att ha någon teori bakom det. Leken går ju ut på att man ska teoria fram vilka som är onda/goda, vilket jag tycker att man ska göra även om man får facit om någons roll. Annars blir det lätt att alla goda följer siaren/den som vet något, utan att tänka själv.

Som ond har man dessutom ingen chans överhuvudtaget att försvara sig vettigt på påståendet att man är ond, om det inte finns någon teori bakom det. Med en teori så finns det ändå en chans att folk (förutom den som fått facit) tror på en. Då får ju siaren i det fallet jobba hårdare med att teoria mot "den onda" istället.

Nu klagar jag inte specifikt på någon i den här leken, utan kommenterar i stort. Men det förekom uppenbarligen regelbrott, så det tål att tänkas på vad och hur man skriver när man fått/har facit.

Här slår Sasse huvudet på spiken och förklarar just vad som var problemet men mycket bättre än vad jag lyckats med. (Tack Sasse :) )

Jag saknar den ibland den tiden då hintar var tillåtet i lekarna( Jag tyckte det var så skoj när det kom falska siare (speciellt när det var bybor) i en lek tror jag det var tre som sa att de var siare :D ) men ska det vara förbjudet så ska det vara det också tycker jag. :)

Sen ska vi inte skälla för mycket på de som gjorde det, mina regler kunde varit tydligare med exempel osv.

Ja, och om någon bryter mot dom tycker jag du ska straffa dom istället för oss andra (mig) som är oskyldig(a) :p :angel:

Jo du kom lite i kläm där men jag tyckte en sia till ulvarna( det var de som valde sia dig inte jag) var det bästa jag kunde göra i det läget eftersom jag inte ville uppmärksamma det i tråden då för hade alla börjat leta efter hintarna.

Ulvarna siade Sasse strax innan de åt henne så jag misstänker att det hade något med saken att göra men det är en gissning. :)

Stämmer. Vi visste att Sasse var Ängelns lärling och den natten skulle hon dessutom få skydda någon - vilket vi antog skulle bli MrX. Så det var två anledningar, säkert käk och frihet från änglar! ;) Vi antog i alla fall att ingen ängelroll var dubbel...

För övrigt har jag kommit på en roll jag fullkomligt hatar efter den här leken. Trollkarlen. När någon ifrågasätter ens röst på någon som man inte alls teoriat mot, för att man inte misstänker personen och det är totalt ologiskt i leken (som i fallet med min röst på Vax) så kan man ju inte svara. För det finns INGENTING man kan säga utan att hinta om att man blivit trollad, utan det är ju bara att sitta och hålla käften, låta de andra teoria och gilla läget. Det föll inte mig i smaken. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka