Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Wow smart spelat Karamellen :bow:

Jag hoppas kommentaren blev begriplig nu. Det var så uppenbart att karamellen visste lite för mycket för att inte vara siare. Jag hade också extrainformation som visade att Mammas fick misstankar på sig när siarlärlingen siat henne. Efter det blev jag godförklarad (var det ingen som observerade det?) när jag blivit siad och Sasse ondförklarad när hon blivit siad. Jag tycker verkligen det var smart att slänga ut trollkarlen i skottgluggen och skydda siaren.
Min röst där jag nämnde trollkarlen var en plojgrej som visst inte gick hem helt och hållet.
Jag funderar dock på om jag ska fortsätta spela just nu. Det börjar bli trist att bli misstänkt pga sena röster. Jag får antingen rösta typ kl 18 när ingen egentligen skrivit något sedan förra deadline eller precis före deadline eftersom jag ofta kommer hem rätt sent från stallet och gärna vill skumma igenom det som skrivits innan jag lägger min röst.

Jag hade en diskussion med Myrten med MrX-nicket. Sen råkade jag svara henne med Niyama-nicket (hade niyama inloggad i ena webbläsaren och mrx i andra). Men jag såg ju det direkt när jag postat, och insåg att även om jag raderar så syns ju vilket inlägg jag svarat på. Niyama-nicket hade jag inte skrivit med än den dagen så jag ändrade kvickt till typ *kl* nu är jag här och ska läsa igenom!

Jasså! Missade det tror ingen annan märke heller. Men MrX var som du ändå på nått sätt. Lustigt att man kan känna igen folk på hur de skriver bara :).

Jo jag såg att du blev godförklarad (även om det dröjde lite), det var också därför som jag började teoria öppet om att du var trollkarlen! :)

Dock blev jag sedan osäker på alltihop eftersom jag inte riktigt förstod hur Karamellen menade med Sasse/Hedinn, men det löste sig ju fint ändå.

Jag funderar dock på om jag ska fortsätta spela just nu. Det börjar bli trist att bli misstänkt pga sena röster. Jag får antingen rösta typ kl 18 när ingen egentligen skrivit något sedan förra deadline eller precis före deadline eftersom jag ofta kommer hem rätt sent från stallet och gärna vill skumma igenom det som skrivits innan jag lägger min röst.

Det är ju betydligt många fler än du som brukar rösta precis innan DL, så jag ser ingen egentlig anledning att misstänka just dig för att rösta på det sättet. Egentligen känns det sådär överhuvudtaget att misstänka någon enbart för att denne röstar sent dessutom, man får gå mer på helheten tycker jag. Men jag förstår att det är trist att få sådana teorier mot sig alltid/ofta. Hoppas i alla fall du fortsätter spelar, eller åtminstone kommer tillbaka. :)

Det var jag som var den stackars lurade spionen. I min första lek.
Kunde verkligen inte föreställa mig att lyan skulle vara så himla fräcka och säkra på att eremiten skulle agera. Men nu vet jag bättre - och dessutom VEM som låg bakom hela den ondsinta idén

Säkra på eremiten var vi inte men ska man kunna luras ordentligt måste man ta lite risker. Det hade ju sett lagom snyggt ut om Myrten käkats:rofl: Sedan hade det naturligtvis inte gått om inte Myrten spelat så skickligt. Men Vira och jag hjälpte till lite med iden så jag kunde känna mig en smula delaktig i segern trots mindre bra spel. ( ja Vira spelade ju bra hela leken för övrigt och inte bara just då)

Du spelade riktigt bra för att vara helt ny, många nybörjare brukar gå att lura helt utan den typen av planer så du ska inte gräma dig över det där. :)

Sorry! Normalt sett är det precis likadant för mig (därför jag föredrar dag-DL kl 22 för egen del, även om jag vet att det inte är lika poppis hos andra).

Tråden är inte låst än :p :angel:

Du ska "nattarbeta"? :sneaky:

Det är bra attt du tål att jag driver lite med dig för då kan jag ju ta upp att det är lite komiskt att du var den som hade svårast att förstå din roll :p Men jag hjälpte nog på förvirringen rätt mycket med mina genialisska( :angel: ) förklaringar:p

Det är bra attt du tål att jag driver lite med dig för då kan jag ju ta upp att det är lite komiskt att du var den som hade svårast att förstå din roll :p Men jag hjälpte nog på förvirringen rätt mycket med mina genialisska( :angel: ) förklaringar:p

Haha what? Vad menar du med att jag hade svårt att förstå min roll? :p

Ja, du är ju rätt helylle på att förklara något du också. Jag lyckas inte heller så bra ;)

+ Vira

Det var ju rätt smart taktik i den andra leken, ja. :p

Jag hoppas kommentaren blev begriplig nu. Det var så uppenbart att karamellen visste lite för mycket för att inte vara siare. Jag hade också extrainformation som visade att Mammas fick misstankar på sig när siarlärlingen siat henne. Efter det blev jag godförklarad (var det ingen som observerade det?) när jag blivit siad och Sasse ondförklarad när hon blivit siad. Jag tycker verkligen det var smart att slänga ut trollkarlen i skottgluggen och skydda siaren.
Min röst där jag nämnde trollkarlen var en plojgrej som visst inte gick hem helt och hållet.

Jag blir också ofta misstänkt för sena röster och i mitt fall för att de är udda ocså, speciellt i första lynchen, jag är dock inte hjälpt av andra deadline tider, är jag velig så är jag. :p

Jag tycker du haft lite otur som blivit utröstad tidigt på svaga grunder rätt ofta.

Nja det senare har jag ändå klarat mig ganska bra ifrån nu på sistonde. Det är mest så irriterande att i lek efter lek få höra att "Shaggy är ond för hon la en röst 2 min före deadline". Idag när jag röstade tidigt så var inte det bra det heller, fast motiveringen var kanske liiite långsökt ;)

Nja det senare har jag ändå klarat mig ganska bra ifrån nu på sistonde. Det är mest så irriterande att i lek efter lek få höra att "Shaggy är ond för hon la en röst 2 min före deadline". Idag när jag röstade tidigt så var inte det bra det heller, fast motiveringen var kanske liiite långsökt ;)

Ja jag tycker det är en jobbig teori även när jag inte själv blir utsatt, jag håller med Sasse(kan inte lämna tråden utan att ha skrivit det någon gång:cool: ) jag hoppas du fortsätter spela, skulle sakna dig i lekarna. :)

Haha what? Vad menar du med att jag hade svårt att förstå min roll? :p

Ja, du är ju rätt helylle på att förklara något du också. Jag lyckas inte heller så bra ;)

Jag borde nästan få något slags pris för mina förklaringar för mest förvirrande:p, stackars Lillgrådis blev också utsatt när jag skulle berätta vid vilken tidpunkt förhäxningarna skulle ske.

Så inte nog med att du glömmer saker, du förklarar dåligt också? ;)

Jag hade en diskussion med Myrten med MrX-nicket. Sen råkade jag svara henne med Niyama-nicket (hade niyama inloggad i ena webbläsaren och mrx i andra). Men jag såg ju det direkt när jag postat, och insåg att även om jag raderar så syns ju vilket inlägg jag svarat på. Niyama-nicket hade jag inte skrivit med än den dagen så jag ändrade kvickt till typ *kl* nu är jag här och ska läsa igenom!

Ingen påpekade min tabbe dag ett heller? Gjorde som du med två fönster, lyckades svara något kort och spydigt till dig från mammas, de där sekundrarna från att jag postade innan jag kom på vad jag kunde skriva var inte roliga. :p

För övrigt kände jag mig lite chanslös. :p Varianten att kombinera dubbel- och enkelnick i samma lek var sådär imo, även om slim och rd inte utmärkt sig och åkt därför hade det varit rätt kört ändå iom att det var en mycket mindre grupp dubbletter att välja ur.

Men seriöst ska jag vänta tills det är mindre i mitt liv innan jag är med igen, det är inte roligt att leka med tidsbrist. Sorry att jag inte varit mer aktiv än jag varit. :)

Grattis goda, och tack alla medspelare och LL! :)

Och juste LG, nope, slim var inte "M n' M", men kul tanke! :D

Sedan vet jag inte riktigt vad som hände, tyckte att jag med slim gjorde som jag brukar mest och skrev det jag reagerade på, lite annorlunda bara, och sedan tokhängde alla upp sig på en detalj och vägrade läsa vad jag skrev? :p (nej, det var säkert inte så, men det kändes så! ;) )

Vi gissade att eremiten skulle hindra käk, men eftersom vi hade en spion med i leken skulle denne se vem det var vi valde att käka. Alltså valde vi Myrten som var i lyan, vilket fick spionen att godförklara henne. Det var också det vi vann på på slutet, eftersom det bara var Myrten, spionen och en till god kvar. Jag är så glad att jag var i lyan i den leken! :D

JAG var kvar! Och jag har nog aldrig varit så frustrerad i en lek, nånsin! :p Siaren hade vi ju röstat ut medvetet dagen innan (undrar hur ofta den motiveringen dyker upp - "Jag röstar på Niyama för jag tror hon är siare" :D) som dessutom hade godförklarat mig innan. Utöver mig (som var ängel) var det spionen och demonen kvar. Och eftersom siaren godförklarat mig tänkte jag att det skulle bli lätt som en plätt, för att det för spionen skulle vara glasklart vem som var ond. Men ingen verkade liksom se den kopplingen... Vilket gjorde mig osäker på Myrten, men cirkus (spionen) var ju övertygad om att JAG var den onda, så jag fick inget att gå ihop där... Det var en sjuuukt rolig lek, dock och jag har ju i efterhand full förståelse för att cirkus trodde Myrten var god med all den info hon fått (speciellt med tanke på när Myrten av misstag la en avgörande röst på en ulvkollega dag ett. :D

Efter den här leken har jag för övrigt konstaterat att jag inte gillar siare. Första gången jag inte blir siad dag 1 som ond, men då blir båda mina ulvkollegor det istället..! Härligt utgångsläge. Dessutom när det finns nio(!) goda spelare som får specialinformation, två änglar, samt två spelare som är immuna mot första käket... Utgången var ju uppenbar redan dag 2. Meeen utöver rollfördelningen (;)) så tycker jag LL gjort ett mycket bra jobb! En stor eloge för att du lyckats hålla ordning på all extrainformation och allt! :bow:

Sen är det ju trist att det ska behöva hintas en massa i en lek. Enstaka misstag är ju en sak, men när det blir flera gånger om förstör det liksom nöjet med leken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka