Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Nej då var jag inte lika säker på att Hedinn var ond men när det framkom att Shaggy var god så var ju Hedinn ond. Så andra trollningen hade jag ändrat om det visade sig att det varit Shaggy som var den onda. Tänkte det vart mer substans med två knäppa röster efter varandra. Men lite taskigt kanske såhär i efterhand kanske. Sista trollningen var att rösta ut Sasse men då hade jag redan dött.

Hade tänkt rösta ut Sasse idag för fick för mig att hon var ulven av nån anledning men sen när Hedinn riktade sina misstankar mot Sasse stod det ju klart att det har hon som var ulv och Sasse onda siaren :).

Enda gången jag använde häxandet till att ta bort en röst var för övrigt mot Mammas.... när hon röstade på Mammas. Lönt! :laugh:

Jag ska komma ihåg detta och göra samma sak mot dig vid ett tillfälle :p

Förövrigt, detta regelbrottet. Var det JAG som gjorde något eller goda sidan?

Nej du har inte gjort något fel vad jag sett det var dag 3 tror jag så du var fortfarande god.

Det var vira och karamell jag var på om det var dem eller dubbelnicken som jag tyckte hintade minns jag inte men det var inga stora saker utan mer att de satte någon åt goda hållet eller gick på bara känslor när det gällde extra information de/dubbelnicken fått. Kan ha varit att någon satte sitt dubbelnick åt goda hållet utan motivering också.

Som sagt ingen stor grej men man måste vara petig i dubbelnickslekar blir lte övertydligt annars om någon tror ett nick är god helt utan motivering :)

Enda gången jag använde häxandet till att ta bort en röst var för övrigt mot Mammas.... när hon röstade på Mammas. Lönt! :laugh:

Nästa gång ska jag ha en regel som säger att någon måste häxas varje natt:p

Du tänkte inte på att dina val hade kunnat ge spionen värdeful info? Jag hade nämligen häxat varje natt pga det även om jag var osäker om jag haft rollen. :)

Förresten var ditt inlägg tidigare idag lysande - när jag gick igenom rollistan en sista gång och såg att siarlärlingen var kvar stod allt plötsligt glasklart m hur trollkarlen och Hedinn hängde ihop :)

Förresten Sasse, apropå att bli trollad flera dagar i rad. I min första lek blev jag ju trollad varje dag. Helt hopplöst. Men jag blev iaf inte avskräckt, även om jag inte fattade hur goda nånsin skulle kunna vinna en lek :p

Fantastiskt underhållande med dubbelnicksgrejen hur som helst, hade jag vetat från början att min lårkaka skulle hindra all ridning så här länge, så hade jag nog prövat på att dubblera själv också med lite mer tid till förfogande. Men hoppas på att det blir något mer tillfälle för dubbelnickslek så småningom (även om jag också hoppas att snart kunna rida vilddjuren normalt igen)

Haha, men precis. Jag hade en känsla för dig den natten :p

Jag var lite imponerad av dig där, jag tror för övrigt att det skyddet var rätt avgörande för att de goda vann så lätt. Utan spionen hade det nog blivit mycket svårare. spioninfon hjälpte ju Handduk att göra jägar val också. :)

Du tänkte inte på att dina val hade kunnat ge spionen värdeful info? Jag hade nämligen häxat varje natt pga det även om jag var osäker om jag haft rollen. :)

Hehe, nej jag är som sagt inte alls van vid alla dessa extraroller, har bara spelat med bybor, siare och ängel och kanske någon enstaka mer och så resten ulvar. Jag blir helt yr i huvudet av all info som skickas hit och dit i dina uppställningar, hade blivit tokig av att spelleda något sådant och rädd för att skicka något fel! :p

Jag trivs bäst som en helt vanlig ovetande god som inte behöver göra mer än försöka tolka och genomskåda de andra utan för mycket lullull (även om jag denna gång förstås är djupt tacksam över bland annat Karamelldrottningens och Vax listiga kombo av specialare). :)

Förresten var ditt inlägg tidigare idag lysande - när jag gick igenom rollistan en sista gång och såg att siarlärlingen var kvar stod allt plötsligt glasklart m hur trollkarlen och Hedinn hängde ihop :)

Jo fast hon började ju trolla hedinn redan före hon visste hedinn var ond en lite obegripligt och genialt på samma gång tyckte jag när jag följde det bakom kulisserna. Men riskfullt, att trolla så röster hamnade på siaren. :nailbiting:

Förresten Sasse, apropå att bli trollad flera dagar i rad. I min första lek blev jag ju trollad varje dag. Helt hopplöst. Men jag blev iaf inte avskräckt, även om jag inte fattade hur goda nånsin skulle kunna vinna en lek :p

Ja, det är möjligt. För egen del hade jag nog tagit en paus från lekandet om jag blivit utsatt för något liknande. Såvida jag inte tyckt det varit roande på något plan då. Men jag är kanske överkänslig :p

Hehe, nej jag är som sagt inte alls van vid alla dessa extraroller, har bara spelat med bybor, siare och ängel och kanske någon enstaka mer och så resten ulvar. Jag blir helt yr i huvudet av all info som skickas hit och dit i dina uppställningar, hade blivit tokig av att spelleda något sådant och rädd för att skicka något fel! :p

Jag trivs bäst som en helt vanlig ovetande god som inte behöver göra mer än försöka tolka och genomskåda de andra utan för mycket lullull (även om jag denna gång förstås är djupt tacksam över bland annat Karamelldrottningens och Vax listiga kombo av specialare). :)

Blev lite fel en gång, råkade som jag sa skriva ut rollen en gång till siarlärlingen annars handlar det mest om att dubbelkolla, jag har haft en del lekar genom åren så jag har lite skaffat ett system för att hantera kaoset. Det värsta i dubbelnickslekar är i början när man inte är säker på vem som har vilket dubbelnick, lätt att missa där:cautious:

Jag gillar att vara spion det är en av mina favorit roller. Det kanske märktes, jag gick lite crazy med spioninfon. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka