Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

De flesta deltagare verkar väldigt negativa till att ha en lek där hintar är tillåtet, de gånger det kommit på tal. Men nu kanske vi är några som skulle vilja vara med på det?

Jag kan köra nästa lek med hintar tillåtna om ni är tillräckligt många som vill det.

En lek med hintar är ju helt okej så länge det inte resulterar i att alla goda följer en specifik person. Jag tycker även att det inte är så vanligt förekommande (nuförtiden) att andra goda hintar om att de har en roll de inte har, eller för den delen att onda gör det. Så vanligen blir det bara att den deltagaren som är siaren t.ex. hintar om att den är siare. Och då är det kört när det går upp för alla.

Glömmerallt: Jag tror faktiskt att den gamla varianten fick återfall för inte SÅ länge sedan. Det var nog minst ett år sedan förvisso, men det känns inte så länge sedan, antagligen för att häxrollen öht inte brukar vara med i lekarna?

Senast ändrad:

Ja alltså, man kan ju fortfarande ha en regel som säger att alla misstankar måste komma med teorier, men att man får hinta... Typ stoppa in dolda meddelanden i texten eller leka med ord så man kan skicka ut ett halvdiskret meddelande. :D Det skulle jag tycka vore kul att testa i alla fall.

Där jag annars har lekt så kom det in en ny och ganska speciell deltagare med skitlånga svamliga inlägg i sin första lek. Sådär så man tänkte jaja, nu babblar han igen. Gäsp. Kunde han inte komma med något vettigt i stället?

Tills det visade sig att han var siare och att han i detta kompletta svamlande hade petat in begynnelsebokstäver som om man läste varje rad uppifrån och ner meddelade "Anna är god" "Pelle är ond" och så vidare. Det var tyvärr för subtilt för att någon skulle fatta det under pågående lek - varken onda eller goda - men det var fantastiskt snyggt gjort när han påtalade det i efterhand! :D

De flesta deltagare verkar väldigt negativa till att ha en lek där hintar är tillåtet, de gånger det kommit på tal. Men nu kanske vi är några som skulle vilja vara med på det?

Jag kan köra nästa lek med hintar tillåtna om ni är tillräckligt många som vill det.

Jag prövar gärna hintar tillåtet. Däremot är jag tveksam till hedinns förslag för jag har för mig det inte fungerat bra med halvhintande tidigare, jag tror inte det inbjuder till falska hintar på samma sätt men man kan alltid pröva, det kanske blir jättebra. :)

Ja alltså, man kan ju fortfarande ha en regel som säger att alla misstankar måste komma med teorier, men att man får hinta... Typ stoppa in dolda meddelanden i texten eller leka med ord så man kan skicka ut ett halvdiskret meddelande. :D Det skulle jag tycka vore kul att testa i alla fall.

Där jag annars har lekt så kom det in en ny och ganska speciell deltagare med skitlånga svamliga inlägg i sin första lek. Sådär så man tänkte jaja, nu babblar han igen. Gäsp. Kunde han inte komma med något vettigt i stället?

Tills det visade sig att han var siare och att han i detta kompletta svamlande hade petat in begynnelsebokstäver som om man läste varje rad uppifrån och ner meddelade "Anna är god" "Pelle är ond" och så vidare. Det var tyvärr för subtilt för att någon skulle fatta det under pågående lek - varken onda eller goda - men det var fantastiskt snyggt gjort när han påtalade det i efterhand! :D

Hahaha underbart! :D

Stämmer. Vi visste att Sasse var Ängelns lärling och den natten skulle hon dessutom få skydda någon - vilket vi antog skulle bli MrX. Så det var två anledningar, säkert käk och frihet från änglar! ;) Vi antog i alla fall att ingen ängelroll var dubbel...

För övrigt har jag kommit på en roll jag fullkomligt hatar efter den här leken. Trollkarlen. När någon ifrågasätter ens röst på någon som man inte alls teoriat mot, för att man inte misstänker personen och det är totalt ologiskt i leken (som i fallet med min röst på Vax) så kan man ju inte svara. För det finns INGENTING man kan säga utan att hinta om att man blivit trollad, utan det är ju bara att sitta och hålla käften, låta de andra teoria och gilla läget. Det föll inte mig i smaken. :p

Naw :o... Kan ju säga att jag bara trollade med duktiga spelare och det borde väl vara en komplimang :)?

För övrigt är jag jättesugen på att själv vara lekledare. Ingen stor lust att leka själv just nu. Men tror LL vore kul. Har ett gulligt tema som tror kan bli kul. Haha ja gulligt som sagt. Och hintar kommet GARANTERAT vara tillåtna :p. Men lite udda roller och fördelning... Om nån vill vågar å kan ;).

En lek med hintar är ju helt okej så länge det inte resulterar i att alla goda följer en specifik person. Jag tycker även att det inte är så vanligt förekommande (nuförtiden) att andra goda hintar om att de har en roll de inte har, eller för den delen att onda gör det. Så vanligen blir det bara att den deltagaren som är siaren t.ex. hintar om att den är siare. Och då är det kört när det går upp för alla.

Glömmerallt: Jag tror faktiskt att den gamla varianten fick återfall för inte SÅ länge sedan. Det var nog minst ett år sedan förvisso, men det känns inte så länge sedan, antagligen för att häxrollen öht inte brukar vara med i lekarna?

Ja det är risken med hintar, jag tror om jag ska gissa att det kan ha att göra med mänden specialroller? Har man själv en god specialroll kanske man är mindre benägen att hinta falskt än om man är bybo? För var det ofta många vanliga bybor med. T.ex. som när jag var självmordsbombare en gång och bombade siaren som hade avslöjat sig då var det en bybo(tror jag) som också sa att den var siare för att försöka lura mig att bomba den istället. Men jag gick inte på det :D

Men fy då, jag har som sagt varit borta en del så jag är inte så uppdaterad.

Vad grymt smart!:bow:

Du skulle väntat med att avslöja det och använt det själv. ;)

Ja det är risken med hintar, jag tror om jag ska gissa att det kan ha att göra med mänden specialroller? Har man själv en god specialroll kanske man är mindre benägen att hinta falskt än om man är bybo? För var det ofta många vanliga bybor med. T.ex. som när jag var självmordsbombare en gång och bombade siaren som hade avslöjat sig då var det en bybo(tror jag) som också sa att den var siare för att försöka lura mig att bomba den istället. Men jag gick inte på det :D

Men fy då, jag har som sagt varit borta en del så jag är inte så uppdaterad.

Jamen precis, då får man väl köra med få specialroller och många bybor? I princip bara siare, ängel och ev. nåt mer.

För övrigt är jag jättesugen på att själv vara lekledare. Ingen stor lust att leka själv just nu. Men tror LL vore kul. Har ett gulligt tema som tror kan bli kul. Haha ja gulligt som sagt. Och hintar kommet GARANTERAT vara tillåtna :p. Men lite udda roller och fördelning... Om nån vill vågar å kan ;).

Men absolut! Ett tips är dock att ha någon som varit LL tidigare (som kanske inte är med i leken) som hjälp om det skulle bli fel eller bara att ha någon att rådgöra med. :)

Meh nähä? Får man? Meddelade du oss på nåt sånt sätt i den här leken? :p

Nej :p Jag hade nog försökt hinta om jag varit ond spion från början, men att komma in i slutet när ulvarna i princip var dödsdömda kändes bara lönlöst. Men man får i alla fall och det händer relativt ofta.

Hade ni/du någon tanke om vem som kunde vara ond siare överhuvudtaget?

Ja, det kanske funkar bättre om det inte är så mycket specialroller, speciellt som får information från något håll.

Hur hade du tänkt lägga upp din lek Niyama, om du nu ska godkänna hintar? :)

Ja om man gör det tillräckligt diskret och invecklat:p Problemet brukar vara att ingen fattar det, jag brukar dessutom själv se "hintar som inte finns". :p

Haha okej, det har inte jag fattat. För mig är liksom inte hintar "Hej, jag är siare" utan just hintar, dvs lite mer diskret tillvägagångssätt. Men ja, det är klart, är det tillräckligt diskret kanske inte ens lekledaren ser det? ;)

Jamen precis, då får man väl köra med få specialroller och många bybor? I princip bara siare, ängel och ev. nåt mer.

Ja, det beror förstås på hur många deltagare som är med. Tror det vore lagom om runt hälften av de goda är vanliga bybor. Då ska de vara vanliga också inte medlemar i sekter eller liknande.

Jag ogillar för övrigt sekten samtidigt som jag gillar tvillingarna. :laugh:

Hur hade du tänkt lägga upp din lek Niyama, om du nu ska godkänna hintar? :)

Då blir det ju färre specialroller. Är lite skeptisk till att godkänna hintar eftersom jag minns att det var mycket gnäll efter Myrtens lek, det var såå tråkigt och folk skulle aldrig mer vara med i en lek med hintar tillåtna osv. Men om alla som ska vara med är med på att tillåta hintar så kör jag på det!

Nej :p Jag hade nog försökt hinta om jag varit ond spion från början, men att komma in i slutet när ulvarna i princip var dödsdömda kändes bara lönlöst. Men man får i alla fall och det händer relativt ofta.

Hade ni/du någon tanke om vem som kunde vara ond siare överhuvudtaget?

Haha ärligt talat trodde vi ju att du kunde vara ond siare från början... Därav att vi siade dig! :o När du kom in igen sen så räknade vi dock ut det rätt så snabbt. Dock mest pga att LG och Shaggy hade verkat för goda genom spelet. Därav min röst på dig sista dagen, vi visste att både du och jag blivit siade så det var ett litet sista desperat försök till att få dig utröstad först, sen kunna käka Vax och förhoppningsvis kanske kunna lura nån kvarvarande sen om att jag inte var ond... Även om det kändes rätt hopplöst. :p

Haha okej, det har inte jag fattat. För mig är liksom inte hintar "Hej, jag är siare" utan just hintar, dvs lite mer diskret tillvägagångssätt. Men ja, det är klart, är det tillräckligt diskret kanske inte ens lekledaren ser det? ;)

Nej, ditt exempel är ju ingen hint, det är en outning :p

Att hinta väldigt diskret brukar vara okej. De flesta hintar nog genom att rösta likadant som en ulv flera dagar i rad, eller liknande. Men kommer man på vad man kan skriva som meddelande så varför inte?

Ja, det beror förstås på hur många deltagare som är med. Tror det vore lagom om runt hälften av de goda är vanliga bybor. Då ska de vara vanliga också inte medlemar i sekter eller liknande.

Jag ogillar för övrigt sekten samtidigt som jag gillar tvillingarna. :laugh:

Håller med om allt! ;) Tvillingarna är kul men i en sekt känns det som att de vet om för många.

Då blir det ju färre specialroller. Är lite skeptisk till att godkänna hintar eftersom jag minns att det var mycket gnäll efter Myrtens lek, det var såå tråkigt och folk skulle aldrig mer vara med i en lek med hintar tillåtna osv. Men om alla som ska vara med är med på att tillåta hintar så kör jag på det!

Man kanske skulle modifiera det hela lite till, t.ex att LL inte meddelar antalet roller av de olika som är med? T.ex skriver att det finns siare/lärling, men inte hur många? Eller till och med har en lista på roller som KAN vara med, men inte antalet och att det inte är säkert att alla är med? Just för att det inte ska bli uppenbart om en roll dör att alla som påstått sig ha den rollen ljuger... Eller skulle det bli dumt på nåt sätt?

Haha ärligt talat trodde vi ju att du kunde vara ond siare från början... Därav att vi siade dig! :o När du kom in igen sen så räknade vi dock ut det rätt så snabbt. Dock mest pga att LG och Shaggy hade verkat för goda genom spelet. Därav min röst på dig sista dagen, vi visste att både du och jag blivit siade så det var ett litet sista desperat försök till att få dig utröstad först, sen kunna käka Vax och förhoppningsvis kanske kunna lura nån kvarvarande sen om att jag inte var ond... Även om det kändes rätt hopplöst. :p

Haha, vilken lycka för er då att ni såg att jag var ängel och lyckades käka mig istället :p Jag hade annars också hoppats på att jag skulle ryka först, sedan såg jag en liten ljusglimt i att Shaggy kanske skulle får röster på sig (för att Paddan lyckades lura mig :p), men så gick det ju inte!

Fast det kan bli väldigt roligt just när folk säger "hej jag är..." :D

En "tillåten" hint i en förbudslek kan t.ex vara att man hintar om att man har en roll genom att föra den på tal. Exempel: "jag tror Sasse kan vara ond spion pga bla bla bla lång teori" kan vara ett sätt att säga till ulvarna säga typ "käka inte upp mig för det är jag som är ond" man riktar förslags inlägget till någon man tror är ond också.

Lekledaren kan ju inte hindra en från att ha teorier om vilka som är onda, det är ju lite det som leken går ut på :D

Om man siat någon som god kan man försvara den mot misstankar ordentligt och verkligen motivera/teoria kring varför man tror den är god. Det hade man ju kunnat göra även om man inte hade extra info.

Men som sagt ska hintarna vara okej så är de så diskreta att de sällan når fram.

lekledaren kan ju inte hindra en från att ha teorier om vilka som är onda, det är ju lite det som leken går ut på :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka