vårtor i ansiktet?

C

cia96

Har fått hem en häst nu som har vårtliknande utslag på ena sidan av huvudet/ansiktet. mest runt mulsidan och upp mot ögat. Vårtplitorna trillar av nu efterhand och lämnar en liten sårskorpa efter sig? Någon som har någon aning om vad det kan vara eller bero på? Hästen har det bara på vänster sida av huvudet. :confused:

Sv: vårtor i ansiktet?

Är det inte vanliga unghästvårtor? Det är ganska vanligt. Min 2 åring har oxå några just nu, men de försvinner efterhand

Om de trillar av är det nog ingen fara. Min häst fick massor av vårtor på hela kroppen, främst mulen, runt ögonen och på juvret. Det såg verkligen hemskt ut men efter ett par månader hade alla försvunnit. Tror det var så kallade unghästvårtor, även om hon inte var någon unghäst. Detta ska tydligen vara smittsamt men vi såg inga på våra andra hästar.

Tack alla!!kan ju mkt väl vara det då hästen bara är 4!! :bow:

min häst fick unghästvårtor när hon var 13år.. enligt vet. så kan de få de om de träffar på samma ämne som löste ut det första gången.. de gick bort helt av sig själv efter 2veckor och blev inte nå sår eller var i dem... och hon hade dem endast på undeerläppen..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 603
Senast: Ceta
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 544
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 684
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka