Jag har ju faktiskt varit ute och gjort en start. Det var i början på mars nu, en La:3. Både jag och hästen har haft rejäl vintervila så vi var inte alls i form, men eftersom det är så ruttet dåligt med tävlingar jag kan åka på (dels för att jag jobbar helger, dels för att mamma ska debutera med hästen på hoppbanan i vår och dels för att det är dåligt med dressyrtävlingar helt enkelt) så anmälde jag mig och åkte ändå.
Red inte alls bra. Fick en del småmissar, och hästen passade på att bajsa i skritten. Men vi red ihop 66% ändå, så jag är nöjd med procenten. Som vanligt för den domaren får man också så bra kommentarer så man känner att hon verkligen sett allt och dömt rättvist.
Planen är nu att försöka debutera Msv C:1 i maj. Det blir nog också nästa tävling för oss. Jag har lite ångest för jag går bara och väntar på att någon ska stoppa mig på framridningen och bara "hörrödudu, du är ju hoppryttare egentligen. Du har inget här att göra!" för det känns så sjukt konstigt att debutera msv dressyr. Men sen när jag kollar Msv C:1 så är det ett program som passar oss väldigt mycket bättre än La:3 så jag får väl lyssna på min tränare och köra på.. är nervös redan nu dock