Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@ginnies Nej, jag pratade mer domaren på efter ritten och efter klassen. Hon sa att hon trodde jag skulle komma på att jag red fel första gången och själv rätta mig. När jag då inte gjorde det så blåste hon. Förstår hur hon tänkte även om det blev lite fel nu eftersom jag var helt säker på att jag red rätt .
Då borde det varit avblåst första gången och inget poängavdrag (mer än felridning) alltså. Knasigt. Hoppas att det dröjde mer än 1 p mellan dig och trean.@ginnies Ja, det är så det skulle ha varit. Tur att jag är glad att jag slapp lasta ut viket jag hade behövt om jag blev trea hahaha. Trean hade 63,298 och jag 62,776 så det var onekligen tajt. Grämer mig själv för att jag red fel mer än domarens bedömning .
Ni är suveräna! Verkligen roligt att se!Har startat MsvC2 i dagarna två med Barb. Igår lattjade hon runt i galoppen och fick en massa missar i flera moment men jag red bra skolor. Idag var galoppen bra även om jag skrittade för mycket i de enkla bytena, men skolorna var raka och mer skänkelvikning än skolor. 63.3% första dagen och 63,2% andra dagen, så vi är jämna och har legat strax efter placering båda dagarna. Är dessutom supernöjd med den ridkänsla jag haft och att ponnyn känns superfräsch, känner mig faktiskt pepp att tävla lite mer framöver .
Galoppen igår:
https://www.instagram.com/p/BSojZq3AqvE/?taken-by=mysdressyr
Första galoppen idag:
https://www.instagram.com/p/BSqabRuAWCf/?taken-by=mysdressyr
@Fossing Vad roligt, stort grattis!
Tack! Jag var så nedslagen efter förra tävlingen och kände verkligen att jag inte ville rida mer dressyr... Men det gick över
Din tid kommer. Ju mer man tränar på att tävla desto mer tur har man vettu....Man kan ju tro att det går toppen för alla som tävlar om man läser den här tråden. Och jag är supernöjd efter helgens start, fast vi numera är ett sånt där "utfyllnadsekipage" som ser till att det blir fler startande i klasserna men aldrig någonsin plockar en placering på övre halvan ens en gång. I helgen snubblade vi strax över 60 % i en msvc:1 med en ganska snål domare. Hamnade 10/18 i klassen och då kan jag ju tycka att vi inte hade några riktiga missar. Han förekommer mig lite på de momenten han tycker att han kan (tidiga enkla byten och tidiga halter). Men Travökningarna kändes fina, belönades med hela 6,5 och i galoppökningen kör han sitt eget race (fullt ös medvetslös) så där fick vi någon sjua och bedömningen: stora kraftfulla språng men det känns på det hela taget som vi har en hyfsad grund. Det gäller bara att kunna bygga på det här. Det kommer väl så småningom när vi börjat träna igen. Nu är det blistrat i bakknäna och en veckas lugn ridning som gäller. Och typ: nästa år.. då j-ar! (jag ska starta minst 5 gånger mer i vår är planerat, men det känns just nu som om vi aldrig riktigt kommer igång).
Tack, ffa är det nog träning och styrka vi behöver. Han har ju startat över 20 gånger och jag har passerat 100... Så det är inte rutinen som är vårt största problem.Din tid kommer. Ju mer man tränar på att tävla desto mer tur har man vettu....