Vårtecken 2021

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare MiniLi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 151
  • Visningar Visningar 6 709
Här har det äntligen blivit plusgrader och snön smälter sakta bort. Ska bli 8 grader varmt i helgen och prognosen för kommande 10 dagar visar plusgrader dygnet runt😍

På söndag ska det bli åtta grader och lite molnigt bara! Jag ska plocka fram brassestolen och lapa vårvärme. Det ska inte heller vara minus på nätterna så just nu smälter snön på ett ypperligt sätt och ingen isbana på vägen. Lite som socker utan att vara klafsigt, ännu.

Snön smälter :banana: Har haft mer eller mindre snö hela tiden sedan i början av januari - vilket är lång tid för en snöhatande skåning ;)

Äntligen har slangen tinat igen, och vi slipper bära hästarnas vatten inifrån huset :) !!

Fick ett minne på fb från dagens datum för ett år sedan. Då hade jag redan hunnit plocka en bukett snödroppar vid det här laget....

IMG_20210221_124838_380.webp

Testar att hänga ut tvätt. Det - om något - är ett vårtecken för mig :) ! Sju plusgrader här idag och ljust. Inte soligt, men molnen är tunna :) !

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 246
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans... 10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 239
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 978
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?
  • Övningar ridskola lektioner
Tillbaka