Vårtecken 2021

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare MiniLi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 151
  • Visningar Visningar 6 709
Alla grannar och varenda tomt runt sta'n har fullt med paskliljor och tulpanerna borjar ocksa sla ut. Jag har inte en enda blomma pa mina hundra paskliljor, och bara glom tulpaner i nagra veckor till. Daremot har jag har en hel massa tistlar och maskrosor som precis har borjat blomma. :cautious:

I dag fick jag vårkänslor på riktigt! Jag kunde ta fram vårjackan när jag skulle ut på promenad och kunde liksom nästan förnimma doften av vår i luften. T.o.m. katten tyckte att det var rimligt att gå ut en sväng och han har inte så mycket som velat sticka nosen utanför dörren på flera månader. Han ville visserligen bara gå en kort runda och visade tydligt att den blöta marken inte är anpassad för icke-vattentåliga kattassar, men verkar annars uppskatta att inte behöva riskera att DÖ så fort ytterdörren öppnas längre.

Klafsig ridbana! :love: Dessutom red jag i tröja efter framskrittning. Måste ha varit minst tio grader varmt i luften.

279790B0-D1F1-4B1B-A420-9948953E88D4.webp

I går var det strålande sol på förmiddagen och jag for ut och började gräva och röja runt i mina odlingsland. Sedan kom jag på den lysande idén att jag skulle kunna dra igång en tvätt och i bästa fall få ute-/soltorkade lakan till kvällen - ett ljuvligt vårtecken ju! Men lagom till tvätten var klar hade solen gått i moln och temperaturen sjunkit. Resten av dagen var luftfuktigheten sådär 99 % med ovanligt mycket dimma.

Nåja, prognosen sa ju hela 11 grader och sol i morgon (=idag), jag låter allt hänga kvar ute så blir det härligt nytvättat/torkat en dag senare? Men ack och ve... nu ändrades prognosen igen till dimma, vindstilla och cirka 3 grader det mesta av dagen. :banghead: Skulle inte jinxat vårkänslorna så mycket!

Hoppas på stark sol mellan kl 10 och 12 om man kan lita på den lilla delen av prognosen, så hinner det kanske torka något mer än direkt från maskinen. :meh:

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 236
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans... 10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 238
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 972
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Få bort kisslukt?

Hästrelaterat

Tillbaka