Det var precis som du skrev under.Jaa, jösses.... Sådant himla raljerande av vissa användare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var precis som du skrev under.Jaa, jösses.... Sådant himla raljerande av vissa användare
Ja, klart du ska bo i Malmö! Kristianstad, Åhus, Ystad, Lund/Lomma, Simrishamn, Helsingborg är också superhärliga. Rekommenderar (nästan) hela Skåne varmt utom kanske Sjöbo dårå.Varför vill man inte till Malmö? Har ju i och för sig bara sett hotellet jag bodde på i en natt och Malmö arena så jag vet ungefär noll om staden ^^
Men är du inte lärare? Då måste du väl veta att bara för att det finns viss kriminalitet i en stad så innebär det inte att man inte kan sätta sin fot där?För att jag ville poängtera att egentligen vet jag inte så mycket om Malmö förutom det jag hör på nyheterna. Och det jag har hört och läst, verkar MMA värre än de andra städerna, just nu iaf.
http://www.dagensjuridik.se/2017/09...almo-tingsratt-i-topp-over-antalet-haktningar
Det var absolut en överdrift, tanken var med lite humor bakom, men det gick tydligen inte hemMen är du inte lärare? Då måste du väl veta att bara för att det finns viss kriminalitet i en stad så innebär det inte att man inte kan sätta sin fot där?
Har släktingar i Malmö och har, tyvärr, samma uppfattning som du har...Jag är född och uppvuxen i Malmö. Numera utflyttad, och jag skulle inte vilja flytta tillbaka till nuvarande klimat. Jag rör mig en del i Malmö, och tycker det är varierande obehagligt beroende på var. Senast jag var inne på största köpcentrat var minst en person beväpnad av de gäng som drev omkring (ja, vapnet syntes av en slump vid en ofrivillig rörelse). Det tycker jag är väldigt oroande.
En kollega fick sin hund stulen upp vid Stortorget en vanlig eftermiddag. De ryckte kopplet ur handen på honom och stack med hunden.
Klimatet ÄR hårt i Malmö. Inte bara i de sämre delarna, utan även i de centrala delarna.
Jag slår ett slag för de vackra skogarna i nordöstra Skåne/södra Småland. Billigt att leva, naturskönt och gott för själen...
Har släktingar i Malmö och har, tyvärr, samma uppfattning som du har...
Vi pratade om det i familjen för inte så länge sedan. När vi var barn firade vi ofta nyår i Malmö. Ibland gick vi då hem mitt i natten, genom vad som då var ett tyst, övergivet industriområde. Det området är numera ett väldigt kriminellt område, och det hade varit väldigt dumt att röra sig där mitt i natten. Så visst har Malmö förändrats - mycket...Jag har aldrig trott att jag skulle överge Malmö, det har alltid varit min stad, jag hittar överallt, har gått alla gator, sjungit mig hem.
Men nej, det är en obehaglig, hotfull stämning i hela staden och det finns numera många områden jag inte besöker ö h t.
Ah .Det var absolut en överdrift, tanken var med lite humor bakom, men det gick tydligen inte hem
Känner inget behov av att bo nära familjen, jag gillar att bo i en annan stad/del av landet. Idag tar det mig 3/4-5/6 timmar att ta mig dörr till dörr beroende på färdsätt mellan mig och min mor. Jag är den första i min släkt att lämna Uppsala, och vill gärna uppleva fler städer i SverigeJag bor där jag bor (Dalarna) eftersom jag är härifrån och har min familj här och att det är en lagom stor håla med mycket fin natur nära! Hade inte pallat bo i en storstad.
Jag har provat på att bo i en lagom stor håla i Skåne också i sex år och jag trivdes bra. Har även bott nästan ett år i Kalmar, som också är en fin stad.
Vill du bo nära din familj eller var som helst? Jag känner att under en period var det ok att bo borta från familjen och nu vill jag vara med dem. Men är öppen för att bo nån annanstans i framtiden också, men tror mitt säte är här...
//r
Är från Uppsala och gillar att vara släktens svarta får som lämnat ^^Uppsala ligger söder om Gävle och har fin arkitektur är Sveriges fjärde största stad och det går direkttåg till Stockholm varje halvtimme. Många som pendlar mellan dessa städer.
Det är alltid nära naturen och det finns mycket historia.
Dock platt och blåsigt som Skåne.
Känner inget behov av att bo nära familjen, jag gillar att bo i en annan stad/del av landet. Idag tar det mig 3/4-5/6 timmar att ta mig dörr till dörr beroende på färdsätt mellan mig och min mor. Jag är den första i min släkt att lämna Uppsala, och vill gärna uppleva fler städer i Sverige
Är från Uppsala och gillar att vara släktens svarta får som lämnat ^^
Dock platt och blåsigt som Skåne.
Det skulle vara fördelaktigt om det finns ett rikt kulturliv/kulturarv eftersom jag är utbildad inom området, men när det gäller arbete så är det enda jag säger nej till hemtjänst/äldreboende (har jobbat inom båda, inte för mig). Annars tar jag vad som finns, även om det självfallet skulle vara drömmen att bo och arbeta bra
I uppsala har man ju motvind oavsett vart man ska om man cyklar. Man kan möta nån som cyklar åt andra hållet som har lika motvind .Alltså va?
Blåsigt? Uppsala? Det blåser väl nästan aldrig ordentligt här? Jag som vuxit upp på västkusten men bott de senaste åren i Uppsala brukar rätt ofta klaga på att det aldrig blåser här
I slutet av nästa sommar går kontraktet på min lägenhet ut och likaså mitt uppdrag/jobb och har därför egentligen ingen "anledning" till att bo kvar där jag gör nu. En del av mig funderar på att försöka hitta något nytt och bo kvar, en annan del av mig börjar fundera på om det kanske skulle vara roligt att efter fyra år lära känna en ny stad.
Vad är det som gör att ni bor just där ni bor? Självfallet behöver ni inte skriva exakt vilken stad det rör sig om, utan kanske mer om det har med jobbet att göra, atmosfären, närheten till vissa saker och så vidare.
Funderar på om jag ska börja göra en önskelista över kvalitéer jag önskar av en ny stad. Själva boendet inser jag att mycket måste kompromissas med till en början (hellre tak över huvudet än inget alls liksom) men jag känner att en mindre stad med lugnare tempo och vacker arkitektur (#nörd) väger upp själva boendet. Mina vänner är utspridda i allt ifrån Skåne till Västkust-städer och Uppsala/Stockholms-hållet, så jag har tankarna på typ Gävle och söderut för att effektivt kunna resa. Så mycket längre än så har jag inte kommit!