Vart vänder man sig?

W

Wickid

Om man ser att någon misshandlar sitt djur, speciellt hund tänker jag på nu? T.ex. om jag skulle vara ute och gå och ser två killar stå och "träna" en kamphund genom slag och sparkar, ska man ringa polisen så de kommer och ingriper direkt....eller? :confused:

Polisen kan man ringa, men man ska inte lita på att de kommer. Sedan är det kommunens djurskyddsinspektör man skall ringa och informera om vanvård/djurplågeri. Gör inte denne något ska man ringa till länsstyrelsen tror jag att det var och den sista instansen är Djurskyddsmyndigheten.

Liknande trådar

Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 932
Senast: Piaff
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 784
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 315
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar