Vart ska jag skriva?

C

CrazyPiggelin

Hjälp...

Vet inte vart jag ska skriva eller börja..

Någon som vet vad de kostar att flytta en häst m lastbil ca 60 mil..

eller nån hemsida till nån som håller på med hästtransporter`?

Sv: Vart ska jag skriva?

Hej,

Har för mig att de flesta företag tar runt 30 kr/mil. Men det finns även de som tar ett fast pris. (Jag flyttade min pålle 68 mil för 1800 kr)

kika till exempel in på www.hastnet.se där finns en del annonser under hästtransportörer
Köp annars tidningen Hästfynd, de har allt som oftast 3-6 företag som annonserar att de transporterar hästar.

Om inget av de tipsen ger något så sök på www.google.se

Hoppas att du hittar något.

doris skrev:
Hej,

Har för mig att de flesta företag tar runt 30 kr/mil. Men det finns även de som tar ett fast pris. (Jag flyttade min pålle 68 mil för 1800 kr)

kika till exempel in på www.hastnet.se där finns en del annonser under hästtransportörer
Köp annars tidningen Hästfynd, de har allt som oftast 3-6 företag som annonserar att de transporterar hästar.

Om inget av de tipsen ger något så sök på www.google.se

Hoppas att du hittar något.

Oj, låter extremt billigt. Jag depiterar 35kr/milen + arbetstid för UTKÖRNING, och det är helt normalt inom service jobb...

CrazyPiggelin skrev:
Hjälp...

Vet inte vart jag ska skriva eller börja..

Någon som vet vad de kostar att flytta en häst m lastbil ca 60 mil..

eller nån hemsida till nån som håller på med hästtransporter`?
När jag plockade ner Diva från Härnösand (runt 100 mil, vet inte exakt) betalade jag 2600:- +moms. Bra pris, och jag hade räknat med mkt mer.

nopp..funderar på att köpa häst... men de är mkt kvar... men var lite nyfiken bara..

jo det var ganska billigt, men då fick jag ju inte så exakta tider när pållen skulle vara framme, som ni budare med all säkerhet lämnar.

Men det var utan kvitto, iofs skulle han bara ha 100 kr mer med kvitto, så det var nog billigt iaf.

Har precis flyttat min nye valack 35 mil med Livdjurstransporter i Trekanten (utanför Kalmar) det kostade 3000 kr enkel resa. Men då åkte han själv i lastbilen och hans rockard fick åka med. Dessutom fick de åka utanför sin vanliga rutt för att komma hem till mig!

Tror att ju fler djur/ hästar det är på samma gång desto billigare. Ett tips är att inte bara kolla hästransportörerna utan även Djurtransportörer. De åker minst lika bra i deras transporter är min erfarenhet iallafall...
Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 114
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 428
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka