Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om du inte känner till vilken politik de för så är det ju svårt att veta om det är bättre än i Sverige? För mig är verkligen det här förvirrande, jag begriper mig inte på resonemanget bakom mycket i tråden.Den får jag sätta mig in i eftersom jag inte vet så mycket än. Det jag räknade upp är länder jag tycker om och gärna skulle leva i om jag inte kan bo i Sverige,
Jag tolkade dig som att det handlade om att byta jobb? Jag kan förstå det. Att bereda ärenden åt en massa politiska blåbär som dessutom är besatta av en enda fråga låter inte som någon höjdare. Å andra sidan: att bereda även deras ärenden så neutralf man kan, vilket antagligen ofta slutar med att visa att deras förslag är orimliga - det vore väl ett sätt att påverka på riktigt.
Min bild av Tyskland är hopplöst konservativa könsroller och barn som skickas hem från skolan över lunch.
Jag har lite tappat greppet om Angela Merkel just nu, men hon har ju ändå imponerat i flyktingfrågan. Även om konkurrensen är obefintlig.
Eller så börjar någon samarbeta med SD och bankar vett i dom.På ursprungsfrågan tänker jag också att det gör ingenting om SD tar mer mark så länge deras inflytande hålls på en minimal nivå. Det jag är rädd för är att någon börjar förhandla med dem och vi får politik som influeras av främlingsfientlighet, rasism och exkluderande nationalism. Då kan det gå fort utför med hela stämningsläget i samhället som i Danmark. Då kan det Sverige vi varit stolta över vara på väg att försvinna - vilket torde vara en paradox för en sk Sverigevän.
Jag vet ärligt talat inte vad som är det största hotet för dig och dina barn, om det är detta eller om det är SD?Jag hotar inte med att flytta.
Om sd får mycket att säga till om så kommer jag att stanna och kämpa emot så länge jag kan, men i värsta fall lämnar jag landet. Om mitt och mina barns liv är hotade.
Är du tacksam att slippa mig då?
Jag vet ärligt talat inte vad som är det största hotet för dig och dina barn, om det är detta eller om det är SD?
https://www.sydsvenskan.se/2017-12-09/hot-mot-judar-under-demonstration-i-malmo
Detta är inte "oavsett" alls. Klippet är ju som du vet på riktigt - nu, och sedan ett antal år tillbaka och är en anledning till att folk röstar på SD. Du tar du saker ur sin kontext och vad jag kan tycka är (inte så lite) lite världsfrånvänt.Oavsett - min fråga till dig var om du skulle vara tacksam att slippa mig?
Tror du på allvar att @CillaW inte har hyfsad koll på våld och hot mot judar och synagogor och sånt?Detta är inte "oavsett" alls. Klippet är ju som du vet på riktigt - nu, och sedan ett antal år tillbaka och är en anledning till att folk röstar på SD. Du tar du saker ur sin kontext och vad jag kan tycka är (inte så lite) lite världsfrånvänt.
https://www.expressen.se/nyheter/qs...-terrordad-i-tel-aviv-dar-jag-bor-men-jag-ty/
https://www.dagen.se/nyheter/brandbomber-mot-judiska-forsamlingen-i-malmo-1.1069372
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hot-mot-judiska-forsamlingen-i-malmo
https://www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/judiskt-liv-i-malmo-sker-bakom-skyddsglas/
Där har jag en vän som säger att blir det moderat styre måste hen byta jobb, eftersom politiken och hens värderingar inte jämkar. Statliga arbeten kan påverkas massor i myndighetsutövandet, och hen vill kunna gå till jobbet och känna sig tillfreds (så ofta som möjligt).
Eller så börjar någon samarbeta med SD och bankar vett i dom.
De starkt USA-inspirerade på högerkanten som kopierar politisk taktik därifrån rakt av är ett klart riskmoment.vi tror ju ändå att normala politiker kommer att lyckas hålla sd utanför regeringen.
Utlänningar får väl inte köpa fastigheter på NZ längre?
De starkt USA-inspirerade på högerkanten som kopierar politisk taktik därifrån rakt av är ett klart riskmoment.
Men med Stefan Löfven som statsminister så kan vi vara helt trygga med att SD får noll inflytande i landet. Någonsin.
Precis. @Stefffie , kan du precisera vad du menar med feministisk regering? Är det äntligen radikala reformer på gång? De behöver göra omfattande radikala reformer för att ens komma i närheten av det vi uppnått i Sverige. (Min bild av Nya Zeeland är ca 5 år gammal - så det KAN ha hänt saker utom min vetskap)
Utlänningar får väl inte köpa fastigheter på NZ längre?
Hur fungerar det med tillgång till skog och mark i Tyskland? I Sverige tar vi ju allemansrätten för givet, men i de flesta andra länder är väl situationen en annan? Jag skulle inte kunna bo någonstans där naturen är privat och jag inte har tillträde.Tyskland är lite som tre länder i ett land. Du har nordtyskland som är öppet, inte särskilt religiöst och rätt likt Sverige i det mesta. Det finns lite nynassar men de har inget direkt att säga till om. Sen har du östtyskland där mycket av DDR finns kvar och där högerextremisterna växer sig starkt även om de inte tagit över. Och så har vi vårt kära sydtyskland som är så konservativt så klockorna stannar.
Vilket är synd, för det är så mycket annat som lockar mig där men just hur folket som bor där är gör att jag tvekar något enormt.
Lägg dessutom till att varje jäkla Bundesland har egna lagar, helgdagar och regler så har du fixat en rätt bra soppa....