Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant att välja ett land som det är så svårt att invandra till. Hur tänker du kring det?
Varför kan man inte invandra till det för att det är svårare än vissa andra?Tänkte samma. Kanada tar ju inte emot vem som helst liksom.
Men det är ju helt ologiskt, om anledningen till flytten är ett högt valresultat för ett främlingsfientligt parti, att försöka flytta till ett land med väldigt restriktiv invandring?Varför kan man inte invandra till det för att det är svårare än vissa andra?
Bra fråga. Sannolikheten att jag öht skulle emigrera är ganska liten, så jag har inte realistiskt tittat på det. För mig räcker det att ha en nödplan i huvudet, det jag funderar på när jag inte kan sova om natten.Intressant att välja ett land som det är så svårt att invandra till. Hur tänker du kring det?
Jag har inte tänkt tvärtom.på något aktivt sätt. Normaltillståndet är väl ändå att bo där jag bor. Men nu, precis som under nynassevagen på 90-talet, känns det igen extra viktigt att stå rak.Är det någon som tänker tvärtom? dvs stanna och engagera sig politiskt eller på något annat sätt? Även om jag förstår tanken om att vilja flytta.
Ja, jag lutar mera åt det hållet. Om någon verkligen inte står ut med tanken på att stanna i landet efter ett eventuellt mycket negativt utfall så ska de så klart inte göra det. Men om poängen är att försöka påverka den framtida utvecklingen positivt så tror jag mycket mer på att stanna kvar och engagera sig.Är det någon som tänker tvärtom? dvs stanna och engagera sig politiskt eller på något annat sätt? Även om jag förstår tanken om att vilja flytta.
Jag har inte funderat på att flytta, däremot arbetar jag som kommunal tjänsteman i ett av SDs starkaste fästen i hela landet. Vi är flera kollegor som är öppna för att röra på oss efter valet beroende på hur resultatet blir.
Island då?
Visst, det är vitt, men bortsett från det är det väl inte främlingsfientligt?Måste vara rasistens drömland så vitt som det är. Fast det är kanske så feministen och vänsterpartisten vill ha det också?
Jag vet egentligen inget om Island, men vitheten tyder ju på njugg asylpolitik. Vad är det annat än främlingsfientlighet? Även om man slipper rasistiska utbrott om invandrare, eftersom de främlingsfientliga inte har några sk invandrare att hetsa mot.Visst, det är vitt, men bortsett från det är det väl inte främlingsfientligt?
Visst, det är vitt, men bortsett från det är det väl inte främlingsfientligt?
Jag tänkte mer ideologiskt sett. Att det för mig skulle kännas märkligt att flytta från Sverige pga främlingsfientlighet och rasism och då välja ett land som valt att göra det svårt för människor att invandra.Bra fråga. Sannolikheten att jag öht skulle emigrera är ganska liten, så jag har inte realistiskt tittat på det. För mig räcker det att ha en nödplan i huvudet, det jag funderar på när jag inte kan sova om natten.