ÄschDet gör det säkert![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ÄschDet gör det säkert![]()
I dagsläget är det 80% av oss röstberättigade som INTE kommer att stödja SD. En rätt trevlig majoritet.
Kanske intressant i sammanhanget är att dna har visat att den genetiska svensken inte finns.
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/halften-invandrare-i-vikingastad-svensken-finns-inte-genetiskt/
(DN har låst upp sina artiklar fram till valet)
Såg någon dokumentär där de visar att en majoritet av engelsmän i norra England och många skottar särskilt i Hebriderna har vikingadna. Så de borde flytta till Sverige för att förstärka det svenska blodet. Vi andra kan kanske flytta dit? Jag skulle inte ha något emot Skottland. Pluggade i York och det var en trevlig stad.
Ja!Azorerna verkar trevligt att vara fårfarmare på.
Hm. Vill man fly SD så är Tyskland nog inte direkt ett förstahandsval... För kvinnor är det ju redan lite så som SD vill ha det tänker jag.Jag kan rekommendera Tyskland i stort, Hamburg i synnerhet. Avvaktar valresultatet och bestämmer därefter om jag stannar här tills nästa val, eller om jag flyttar hem vilket var min egentliga plan.
Fördelar:
- lätt att lära sig språket om en har lite talang, det är likt svenskan.
- livsmedel o.d. är rätt billiga
- sjukvården är mkt bra med korta väntetider (mkt privatiserat)
- sjukförsäkringen betalas av arbetsgivaren (eller av motsv. soc)
- veterinärvård är jämförelsevis billig (knappt 2500€ för benbrotts-OP på häst)
Sedan mer specifikt för Hamburg:
- väl utbyggd kollektivtrafik
- rikt kulturliv
- i stort är folk mkt toleranta och öppna
- vänsterscenen är stark
- St. Pauli (stadsdelen och fotbollslaget)
Nackdelar:
- bostadsbrist + dyra hyror
- polisvåld
- hästhållningen är sådär med många hästar på liten yta, ridvägarna är få och trista.
- många pråliga Audi-förare som kör och parkerar som en påse skridskor
- många alkoholister och uteliggare
- tyskar glor jävligt mycket
Mitt nästa alternativ/äventyr vore Portugal, tror jag.
Ja, Skottland vore nått! Pratar gott, massa får... men också en hel del sunkig kvinnosyn, knark och annat mysigt...@Migo Skottland är väl bra för fårbönder? Även om vädret kan vara lite kallt och grått.
Ja, Skottland vore nått! Pratar gott, massa får... men också en hel del sunkig kvinnosyn, knark och annat mysigt...För att inte tala om MATEN!
![]()
För ungefär 1 min faktiskt. Sånt där läskigt sammanträffande att jag bara strax efter jag tänkt tanken går in här och det är översta trådrubriken.Finns det någon mer som funderat på det? Hur har ni tänkt?
Japp, massor! Pappan till min kull är från Wales, bla!Apropå ingenting, importerar svenskar några BC från Skottland? Det är väl därifrån de kommer ursprungligen.
Äsch, vi kan alltid ta med oss recept för surströmming och pressylta och kålpudding. Och haggis är inte såååå äckligt om man petar bort vad det ligger i. Men det är inte direkt en kulinarisk högpunkt måste erkännas. Sedan kan vi fiska lax och skjuta hjortar och vilken fågel man skjuter som är en delikatess och äta mycket lamm![]()
Finns det någon mer som funderat på det? Hur har ni tänkt?
På ursprungsfrågan tänker jag också att det gör ingenting om SD tar mer mark så länge deras inflytande hålls på en minimal nivå. Det jag är rädd för är att någon börjar förhandla med dem och vi får politik som influeras av främlingsfientlighet, rasism och exkluderande nationalism. Då kan det gå fort utför med hela stämningsläget i samhället som i Danmark. Då kan det Sverige vi varit stolta över vara på väg att försvinna - vilket torde vara en paradox för en sk Sverigevän.
Finns det någon mer som funderat på det? Hur har ni tänkt?
Jag förstår verkligen inte det här med att rösta på NMR. Det är väl en gigantisk självemotsägelse att delta i ett val när man vill att det ska vara diktaturtom här på Buke läste jag om någon användare i en tråd som skulle rösta på NMR (!!!!)
Så du försöker göda den myten. Nej politikerna bryter i väldigt låg grad sina vallöften i Sverige. De som varit bäst på att göra det är faktiskt SDAv någon anledning är det inte bara politiker som bryter sina vallöften. (PS! Trump har hållt sina - undantaget som bekräftar regeln! DS!)
Däremot vilket land man skulle välja är lite svårare, situationen ser inte direkt bättre ut i övriga Europa - men jag tänker att om jag ska behöva gå runt och vara rädd för nazister och liknande så kan jag lika gärna göra det i ett land med trevligt väder![]()
Intressant att välja ett land som det är så svårt att invandra till. Hur tänker du kring det?Kanada är mitt nödland