Vart ska jag flytta om SD tar mycket mark i valet?

I dagsläget är det 80% av oss röstberättigade som INTE kommer att stödja SD. En rätt trevlig majoritet.

Kanske intressant i sammanhanget är att dna har visat att den genetiska svensken inte finns.
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/halften-invandrare-i-vikingastad-svensken-finns-inte-genetiskt/
(DN har låst upp sina artiklar fram till valet)

Såg någon dokumentär där de visar att en majoritet av engelsmän i norra England och många skottar särskilt i Hebriderna har vikingadna. Så de borde flytta till Sverige för att förstärka det svenska blodet. Vi andra kan kanske flytta dit? Jag skulle inte ha något emot Skottland. Pluggade i York och det var en trevlig stad.

Såg någon dokumentär där de visar att en majoritet av engelsmän i norra England och många skottar särskilt i Hebriderna har vikingadna. Så de borde flytta till Sverige för att förstärka det svenska blodet. Vi andra kan kanske flytta dit? Jag skulle inte ha något emot Skottland. Pluggade i York och det var en trevlig stad.

Bra förslag! Jag hänger på!

Jag kan rekommendera Tyskland i stort, Hamburg i synnerhet. Avvaktar valresultatet och bestämmer därefter om jag stannar här tills nästa val, eller om jag flyttar hem vilket var min egentliga plan.

Fördelar:
- lätt att lära sig språket om en har lite talang, det är likt svenskan.
- livsmedel o.d. är rätt billiga
- sjukvården är mkt bra med korta väntetider (mkt privatiserat)
- sjukförsäkringen betalas av arbetsgivaren (eller av motsv. soc)
- veterinärvård är jämförelsevis billig (knappt 2500€ för benbrotts-OP på häst)

Sedan mer specifikt för Hamburg:
- väl utbyggd kollektivtrafik
- rikt kulturliv
- i stort är folk mkt toleranta och öppna
- vänsterscenen är stark
- St. Pauli (stadsdelen och fotbollslaget) ☠️

Nackdelar:
- bostadsbrist + dyra hyror
- polisvåld
- hästhållningen är sådär med många hästar på liten yta, ridvägarna är få och trista.
- många pråliga Audi-förare som kör och parkerar som en påse skridskor
- många alkoholister och uteliggare
- tyskar glor jävligt mycket :cautious:

Mitt nästa alternativ/äventyr vore Portugal, tror jag.
Hm. Vill man fly SD så är Tyskland nog inte direkt ett förstahandsval... För kvinnor är det ju redan lite så som SD vill ha det tänker jag. :wtf: Sambeskattning, svårare att göra abort mm.

Dessutom vill jag lägga till en jättestor nackdel på din lista: Prostitutionen. Annonser (ironiskt nog precis efter djurannonserna) i tidningen och gamla sunkiga husvagnar med röda lampor i fönstrena som står utefter vägarna (åtminstone häromkring). Läste i lokala tidningen för ett tag sedan att de funderade på att förbjuda de där sexhusvagnarna. Hurra, tänkte jag. De tänker på kvinnorna. Läste vidare och insåg att det berodde på att det orsakade många olyckor när sexköparna gjorde hastiga inbromsningar/svängde vänster över vägen... :meh::turd:

Ja, Skottland vore nått! Pratar gott, massa får... men också en hel del sunkig kvinnosyn, knark och annat mysigt... ;) För att inte tala om MATEN! :eek:

Apropå ingenting, importerar svenskar några BC från Skottland? Det är väl därifrån de kommer ursprungligen.

Äsch, vi kan alltid ta med oss recept för surströmming och pressylta och kålpudding. Och haggis är inte såååå äckligt om man petar bort vad det ligger i. Men det är inte direkt en kulinarisk högpunkt måste erkännas. Sedan kan vi fiska lax och skjuta hjortar och vilken fågel man skjuter som är en delikatess och äta mycket lamm :d

Apropå ingenting, importerar svenskar några BC från Skottland? Det är väl därifrån de kommer ursprungligen.

Äsch, vi kan alltid ta med oss recept för surströmming och pressylta och kålpudding. Och haggis är inte såååå äckligt om man petar bort vad det ligger i. Men det är inte direkt en kulinarisk högpunkt måste erkännas. Sedan kan vi fiska lax och skjuta hjortar och vilken fågel man skjuter som är en delikatess och äta mycket lamm :d
Japp, massor! Pappan till min kull är från Wales, bla!

Ta med surströmming så slipper vi knarkarna? :D

Finns det någon mer som funderat på det? Hur har ni tänkt?

Jag säger så här: Gööört! Hejdå! Vi behöver inte er här.

Vi övriga som inte alls gillar SD men som fattar att det inte hjälper om man "hotar" med att flytta till annat land, eller ens hjälper att faktiskt flytta vilket ingen av er kommer göra, är tacksamma för att slippa er. De som gillar SD gillar säkert era flyttplaner också.

Hur många flyttade? Svar: 0

Av någon anledning är det inte bara politiker som bryter sina vallöften. (PS! Trump har hållt sina - undantaget som bekräftar regeln! DS!)

På ursprungsfrågan tänker jag också att det gör ingenting om SD tar mer mark så länge deras inflytande hålls på en minimal nivå. Det jag är rädd för är att någon börjar förhandla med dem och vi får politik som influeras av främlingsfientlighet, rasism och exkluderande nationalism. Då kan det gå fort utför med hela stämningsläget i samhället som i Danmark. Då kan det Sverige vi varit stolta över vara på väg att försvinna - vilket torde vara en paradox för en sk Sverigevän.

Jag tror att om de andra partierna började förhandla med SD och behandla dem som vilket parti som helst så hade SD tappat mark igen. De vinner otroligt mycket på att vara det utstötta partiet som de andra vägrar prata med. Jag säger inte att man ska ge dem alltför mycket men det finns andra frågor än invandring. Tvinga dem prata politik på riktigt och ta sitt ansvar (som alla andra partier får göra) för lösningar på problem andra än "hur ska vi göra för att få så många röster som möjligt?". Då kommer de sluta öka och börja tappa mark. De har hela tiden kunnat föra sin sensationalism-politik. Tvinga dem att prata politik på riktigt. Det tror jag är lösningen. De andra partierna spelar dem rätt i händerna och har gjort hela tiden...

Finns det någon mer som funderat på det? Hur har ni tänkt?

Jag har funderat på det! Jag tror aldrig jag känt mig så uppgiven och deprimerad inför ett val tidigare - och inte bara pga att SD verkar vinna massa röster utan också om hur rumsrent det blivit att uttrycka sina brunmossiga sympatier. Överallt ser och hör jag en massa främlingsfientliga åsikter, tom här på Buke läste jag om någon användare i en tråd som skulle rösta på NMR (!!!!) Det är bara så obehagligt alltihop, och droppen som fick bägaren att rinna över var dagens demonstration idag i Stockholm. Jag kände på riktigt obehag inför att röra mig ute på stan - känner mig inte alls trygg med såna typer ute på gatan, blir rädd för vad de skulle göra. Nää, usch, det är så lätt att sitta och säga att man ska stanna kvar och försöka jobba mot ett bättre samhälle när man själv inte drabbas av rasismen, men för mig är frågan mycket större än så. Jag klarar på riktigt inte av tanken på att 20% av Sveriges befolkning inte tycker att jag och min familj är lika mycket värda som dem.

Däremot vilket land man skulle välja är lite svårare, situationen ser inte direkt bättre ut i övriga Europa - men jag tänker att om jag ska behöva gå runt och vara rädd för nazister och liknande så kan jag lika gärna göra det i ett land med trevligt väder :rofl:

Däremot vilket land man skulle välja är lite svårare, situationen ser inte direkt bättre ut i övriga Europa - men jag tänker att om jag ska behöva gå runt och vara rädd för nazister och liknande så kan jag lika gärna göra det i ett land med trevligt väder :rofl:

Trevligaste vädret jag vet har Grekland. Där sitter nazister i parlamentet och är tredje största parti. :meh:

Men, slår det mig, det kanske inte är rätt land som är lösningen, utan rätt pyttelilla samhälle. I ett sådant pyttelitet samhälle på en pytteliten grekisk ö som jag är väl bekant med, fick nazistpartiet några procent i förra valet. Jag blev upprörd men en infödd vän försökte lugna mig: ”Det är ingen fara, vi vet vilka två personer det är.”

:D

Varför ska man flytta? Det lär knappast bli att stor förändring skulle ske över en natt.... sen tror jag inte att det bli så radikala ändringar (förändingar tar tid), förslagen ska ändå röstas igenom i riksdagen osv...

Jag är inte den som hoppar skepp vid minsta lilla, brukar stanna för att checka av läget först. Orkar inte ta ut oro i förskott, har fått nog av det. Kanske därför jag anses lite "chill" av vissa, men men det är jag det.

Liknande trådar

Kultur Ska köpa present till en vän som flyttar till Danmark snart. Tänkte att ett presentkort till Bokus eller Adlibris kunde funka, tills jag...
Svar
4
· Visningar
279
Senast: Flummflicka
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 265
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
329
Senast: Happimess
·
Samhälle Idag är det den internationella kvinnodagen. Nej, jag kommer inte gratulera kvinnor. Däremot vill jag lyfta fram hur fruktansvärt långt... 2
Svar
27
· Visningar
873
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka