Vart hittar man ropingclinics????

Texaz

Trådstartare
Nu är jag såld och vill prova på roping, men var finns det träningar???
Har provat att googla men hittar ingenting av färskt datum, verkar som om inget hänt sen typ 2004:crazy::confused:!!!!
Hur hittar man dessa träningar, och helst då norr om Stockholm...

Sv: Vart hittar man ropingclinics????

Charlie Blomqvist ska ha en ropingclinic 28-30 september... gå in på ja-ranch.se och klicka dig vidare till ridaktiviteter och sen clinics.

Även jag är frälst av roping så jag funderar på att anmäla mig.. fast dte ligger ju i småland.. en bit att åka.

Det är just det med avståndet.....Verkar som om vi som finns norr om Stockholm inte ska hålla på med western:confused::cry:...

Allt är så himla långt bort, funderar starkt på att flytta söderut

I Göteborg har vi ropingclinics med Tommy Arvidsson hela hösten.
Läs mer på www.weststar.nu

Vi har roping-clinicar återkommande för Tommy Arvidsson. Visserligen på Gotland, men det är inte sååå svårt att ta sig hit.

Nej men det blir ganska kostsamt att resa långt....

Borde väl finnas någonting längre norrut????

Är du medlem i WSG? Jag ska vara med på en träning för Tommy i augusti :)

Det brukar annordnas clinic med Tommy Arvidsson i Svärdsjö eller Bjursås.. håll koll på DWR´s hemsida och under länken "på gång" vi har massor med aktiviteter så är du inte medlem så är det väl dax.....:idea:
http://www.dalawestern.com/

Vi ses kanske till helgen på tävlingen i Rättvik?!!!

Är du medlem i WSG? Jag ska vara med på en träning för Tommy i augusti :)

Spännande! :D Då kanske vi ses om jag kommer på deras Clinic!! Jag brukar träna för Tommy när han är i Kinna eller Göteborg! (Har hållt på lite mer än en månad nu och har varit på alla roping träningar som varit här!) Jag älskar Roping! :love:

Kramar Malin!

Har kollat DWR:s sida.... Inget på G...
Nja, jag är ordförande i den andra Dalaklubben, så det får nog räcka med det...:crazy:

Ja det är möjligt har inte bestämt om jag ska dit än den 25:e alltså. Möjligt att jag kommer vara funktionär om jag inte är ute och reser eller nåt. ;)

Ni kanske kan ta er privata konversation via pm så kan tråden återgå till ursprungsämnet, ropingclinics norr om Stockholm....

oj... förlåt. självklart.

Men finns det ingen klubb norr om stockholm som du kan kontakta och fråga? Om de inte har ropingclinics, så ta upp förslaget att bjuda in tex Tommy Arvidsson till en clinic. :smirk:

Jo det är ju alternativet....Har kollat runt i klubbarna men hittar ingenting. Får kanske ta och kontakta TA och höra, verkar som om jag måste ta saken i egna händer.
Tack iallafall alla som svarat!!!! Ja och Gotland skulle vara mysigt, har ju aldrig varit där....Vad kostar det att fara över med bil och transport??? Från Nynäshamn måste det väl bli....:crazy:

nu under sommaren finns det lite olika priser men jag räknar på det dyraste så vet du max vad det kostar iaf.
det skiljer inte så himla mycket ändå.
enkel väg med bil+släp och dig själv 1321.-
budgetpris - 1145.-
sen finns det lågprisavgång åxå på okristliga tider.
gå in på www.destinationgotland.se och titta.
sen ska man bo åxå....:angel:
men det brukar alltid lösa sig, för hästen med.
välkommen hit! :banana:

(om du åker över nån gång)

Charlie Blomqvist ska ha en ropingclinic 28-30 september... gå in på ja-ranch.se och klicka dig vidare till ridaktiviteter och sen clinics.

Även jag är frälst av roping så jag funderar på att anmäla mig.. fast dte ligger ju i småland.. en bit att åka.

Den ringde jag o anmälde mig på igår...:banana:
Men så har jag inte heller mer än 3,5 mil...
Skynda dig du oxå, det börjar bli fullt:idea:

Hejsan..

Gå in på wris.nu ( western ryttarna i skåne )
tror att det stod något om det där :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 474
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg