Vart hittar man info om hingstar

Sv: Vart hittar man info om hingstar

personligen tycker jag tap in är så himla tråkig!! Gammal och rätt valanvänd, ser hellre man testar och får in lite nytt.

men han är ju billig och en vettig amatörhingst.

Nja, jag är nog helt benägen att hålla med dig, även om jag tycker väldigt mycket om de jag träffat (men jag är livrädd för hans ponnygen). Dock är det ju en djungel av nya hingstar som är lite billigare, svårt att veta vad som är pest och vad som kan bli bra...

ja, det är jättesvårt, och jag tror man får matcha så bra det går, och se det lite som en chansning.

Rite On Line känns ju som bättre än Torvald i alla fall och han kostar hälften av vad Torvald gör.

Adams Hall har jag bara hört illa om gällande avkommornas humör, men det är ju endast rykten och jag har inte träffat några själv! Han är rejält prissänkt till 2011, tror jag utan att ha koll på vad han kostade i fjol, det är nog inte bara för att det är dåliga tider!

Rite On Line känns ju som bättre än Torvald i alla fall och han kostar hälften av vad Torvald gör.

Wow vad vacker han var Rite on Line :love:. Han skulle bli jättefin med min flicka hemma.
Får man säga så bara sådär utan att kolla vidare :D.

" Hon som absolut inte är så insatt som ni andra inom travet, men gärna vill bli "

Jag har aldrig haft något att göra med Rite On Line, men det är nog en av dem jag också skulle tänka mig.
Fast Photo, vad tror ni om honom? Det är den enda som någon av mitt stos syskon har lämnat något med som är i bruk i dagens avel.

Sedan undrar jag, ni som säkert betäcker mer än mig, med dagens läge, går det att pruta på hingstar eller måste man ha ett världsrekord sto för det tror ni?

Min erfarenhet är att vissa hingstägare kan man truta med, andra inte. Givetvis lättare ju bättre märren är, eller ju fler märrar man kommer med.

Kan du inte ge lite tips på bättre hingstar för billigare peng som du tycker bara såhär ?;)

-kl-

Jag tipsar gärna om Home Alone. Billigt franskt. Fick 2 kalasfina avkommor e honom 2009, båda sköter sig kalas under uppträning och har hela tiden varit väldigt trevliga. Hingsten är riktigt snygg exteriört och glimten i ögat enligt ägaren/tränaren.

Stoet är kvar i fam ägo men i proffsträning och har skött alla sina kort rätt so far. Hon trodde vi skulle ifrågasätta rubbet för det har hon pysslat med under hela fölunge perioden o efter avskiljning.

Det är vad jag har å komma med :-)

Fat Photo har vi fött upp en avkomma efter. (Köpte märren dräktig) Han var mycket trevlig och rörde sig bra, men såg iallafall som åring sämre ut än syskonen har gjort. (e:Love You och Daguet Rapide.) Han har tyvärr hamnat lite i Limbo mellan ägare med slut på pengar och amatör. Hoppas att han får chansen.

Rite On Line har vi fått tre avkommor efter. En har haft problem med en bog och är nu experterad till Finland. Synd att det har strulat, för det var en riktigt fin unghäst. De andra två är helsyskon, där den yngre av de två startar Norrlands Grand Prix imorgon och verkar riktigt bra så här långt. Storsyster har inte uträttat så mycket än. Varför vet vi inte, hon är en kopia av sin yngre bror (snygg!). Dags att byta tränare kanske?
En av Rite On Linearna (fint ord ...) var rätt tuff som åring, de andra skittrevliga.

Jag har träffat en del Adams Hallare, och jag tycker verkligen inte om dom alls. De två första jag träffade kändes verkligen som att de var så osäkra i sig själv, skenbenägna (både i vagn och för hand), en av dom slog de slint i skallen för i vagn och den andra är fortfarande väldigt valpig när man kör, han springer sick sack, tittar och blir rädd för allt och det känns verkligen som att han är i en helt annat värld och lyssnar inte. Du kan dänga honom rejält i arslet och han bryr sig knappt, denna häst är dock lågpulsad och tar verkligen inte ut sig i jobben. Dessa två har dock blivit grymt mycket bättre sedan de kastrerades, det finns absolut inget ont i dom.

Samma tränare har nu 3 ett åringar efter Adams Hall, varav en är lite lat, den andre lite mer häst och den tredje är det fulla linor på så fort du kommer utanför stallet, den sistnämnde är riktigt läcker, den gillar jag bäst av dom. Alla var snälla att köra in förutom den sistnämnde som var lite bråkig.

Har träffat en märr e. Fast Photo, hon har startat, gjort 2 lopp. Denna märrs mamma var riktigt vass och även denna märr har ett rejält vasst humör, när man tar in henne från hagen börjar man fundera på om det är en hingst ibland då hon stegrar, vänder om och ska slå. Hon har riktigt fint steg och är läcker att köra men har visat en liten tendens till riktiga surpuppetendenser med.

Rite On Line avkommor kan jag inte uttala mig så mycket om, har bara träffat 2 stycken. En av dom är suupermysig att köra, han kan dock bli lite lätt i rumpan så honom är det slaggjord på, när man handskas med honom så kan han vara lite opålitlig och man får alltid vara på sin vakt med honom. Den andra är en märr som jag tycker är rätt tråkig, båda två är små, men läcker modell på hingsten.

Ken Warkentin avkommor vill jag nog "hylla" lite med, har dock bara träffat en, men jag har nog denna hingst som lite av en favorit då han har Tagliabue i stammen som jag tycker om med. Denna avkomma har aldrig gjort något som helst fel, riktigt fin gång och läcker modell!

Skulle inte satta Ken Warkentin hogt i kurs.
Vi har haft tre och de arverkligen inga stjarnor.
En tre ars hingst som la nersa fort ngt inte passade honom. LAg i spets in i sista kurvan ett par ggr och hoppade sa fort kusken bad om det lilla sista. Hingstig och jobbig pa banan. Gick for dryga $70.000 som aring.
Den andra fick vi som trearing. Valack. Kopia av sin far utseende massigt men totala motsatsen till den andra. Haren miljard problem men forsoker varje steg. Helt underbar hast i stallet men racker helt enkelt ingenstans.
Den tredje ar aring och under inkorning. Vi kan inte slappa ut honom i hagen da han stickersa fort han ar utanfor dorren. Har slapat totalt tre stora karlar pa en gang. Korningen gar bra. Da skrittar han snallt och star lugnt och vantar. Travar trevligt men har inte borjat trana.

Kan val inte saga att hingstarna varit ngt vidare over lag. Buckhams Bay var ju fin iar men inget annat har direkt set the world on fire. Stona ar ngt battre med tex EmmyLou Who och Random Destiny.

Star Ken Warkentin i Sverige nu?

Han står på Broline. Det är de som managerar dem i alla fall. 3000+55000 kostar han.

Verkar dock överlag som att det inte finns många som är nöjda med Adams Hall, vi har ju bara en och det är också min enda erfarenhet, och hon är som sagt stentuff, dock hörde jag också Åke på liven igår att avkommorna är sena och har "lite idéer för sig". Han har ju egentligen inte lämnat så mycket av värde hittills heller verkar det som, men det är en snygg hingst ;)

KL Någon som vet om Banker Hall kommer att betäcka 2011? Finns det något som kan vara värt att prova av de franska lågprishingstarna? Och någon som har träffat Laddies avkommor?

träffat flera efter banker hall, ena är en märr. toppar inte 150 ens över havet, men STENTUFF! man måste vara på sin vakt mest hela tiden, drogas när hon ska skos, men slog en gång ändå fast hon var såpass borta.

Går inte att gå in i boxen, skulle hon köras fick man binda fast henne i bixen tills de var hennes tur om man inte skulle köra direkt. För att få ut henne ur boxen fick man antagligen ha tålamod och försöka lura fram henne med mat, vilket sällan gick, man fick ta hennes boxgranne och hagkompis, gå in med det stoet till henne, trycka upp banker hallstoet med kompisen mot väggen innanför boxen för att sedan kunna ta henne. Gick man i stallgången en bit från hennes box gick det bra, men kollade man på henne eller kom för nära så slog hon hej vilt.

Borsta bakbenen osv var ingen lek, knäppa gjordarna mellan bakbenen gjorde man snabbt och ogärna. hon är fyra år i år, har 15 i rekord ak, och blivit etta två gånger.

Vet inte om banker hall lämnar skaprt, kan ju också ha o göra med att hon har pershing som morfar..

Banker Hall står i Norge 2011.

Jag har träffat en 1-åring efter Laddie. Trevlig sort som gjort allt rätt hittills, men det säger inget om eventuell kapacitet. Laddie känns prisvärd i år.

Svarar båda: Jag har ingen erfarenhet av Banker Hall, han var intressant på märren på grund av kraftigt rabaterat pris och en lite nyare stam för ett par år sedan.

Laddie känns ju prisvärd, det är en annan vi kanske funderar på.

Det är den här vi funderar på att betäcka. Anledningen till att vi vill testa är att hon trots sin avsaknad av egna meriter var väldigt lovande som tvååring (tyvärr tror jag skallen knäcktes där) och att hennes moderstam lämnat en hel del avkommor efter mediokra hingstar som har gått bra (systern har lämnat Criks Hurricane bland annat) och hon ser ut som en travhäst ska göra. Är ca 160 hög och otroligt snäll. Vi har henne hos en fodervärd och enligt dealen ska vi ta ett föl på henne så kommer fodervärden sedan att få hästen. Man behöver givetvis inte betäcka men hästen har varit med länge så det skulle vara roligt att ha en avkomma efter henne och året efter kommer ju min lilla arga tillbaka och då kommer vi lägga en relativt dyr hingst på henne och det får räcka då.

Hur som helst, vi söker i så fall en hingst som lämnar lite vassare, minst 157, inte för dyr (max 20, gärna billigare) gärna amerikansk (jag är urusel på de franska hingstarna) och nyare stam då hon har väldigt gammal stam. Steget spelar nog ingen roll, Stromie har haft lite kort framsteg men har annars ganska normal gång, inte för rund och inte för flack.

Förslag? (kanske borde lägga det här i en egen tråd men tänkte fortsätta spinna vidare i den här tråden). Even Better Odds har jag funderat på, Standpoint likaså... Vet inte hur många avkommor de väntar, even better odds har ju säkert i alla fall fått vettigt stomaterial.

Skulle inte satta Ken Warkentin hogt i kurs.
Vi har haft tre och de arverkligen inga stjarnor.
En tre ars hingst som la nersa fort ngt inte passade honom. LAg i spets in i sista kurvan ett par ggr och hoppade sa fort kusken bad om det lilla sista. Hingstig och jobbig pa banan. Gick for dryga $70.000 som aring.
Den andra fick vi som trearing. Valack. Kopia av sin far utseende massigt men totala motsatsen till den andra. Haren miljard problem men forsoker varje steg. Helt underbar hast i stallet men racker helt enkelt ingenstans.
Den tredje ar aring och under inkorning. Vi kan inte slappa ut honom i hagen da han stickersa fort han ar utanfor dorren. Har slapat totalt tre stora karlar pa en gang. Korningen gar bra. Da skrittar han snallt och star lugnt och vantar. Travar trevligt men har inte borjat trana.

Kan val inte saga att hingstarna varit ngt vidare over lag. Buckhams Bay var ju fin iar men inget annat har direkt set the world on fire. Stona ar ngt battre med tex EmmyLou Who och Random Destiny.

Star Ken Warkentin i Sverige nu?

Honom nämnde jag då den hingst e. Ken Warkentin som jag har träffat är gudomligt underbar och snygg. Honom har jag även som en liten favorit då han har Tagliabue i stammen, då även Tagliabue har en avkomma som är min favorit ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Avel Funderar på att ev betäcka mitt arabsto nästa säsong. Hon har tidigare varit verksam inom arabaveln innan jag köpte henne. Jag är nu ute...
Svar
7
· Visningar
1 800
Senast: dobbis
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 815
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar