Vart hittar man info om hingstar

Sv: Vart hittar man info om hingstar

det är konstigt hur det är på buke, ena dagen hyllas ett samtalsämne medans det nästa dag sågas!

Lycka till iaf ts, och skriv gärna vem du väljer som pappa.

Buke är.. hmmm. buke.. :crazy: :)

Tack !, OM, jag nu ska betäcka så lovar jag att skriva ut hingsten jag valde, antar att om jag ska betäcka kommer flera inlägg och massa dumma frågor om allt eftersom jag är grön inom detta :D

i vinternumret av ronden finns det hingstar och priser, finns en del billiga och en del är sänkta.

vet inte hur insatt du är i trav, men ex tap in brukar de flesta känna till, han kostar 2000+8000 2011

i vinternumret av ronden finns det hingstar och priser, finns en del billiga och en del är sänkta.

vet inte hur insatt du är i trav, men ex tap in brukar de flesta känna till, han kostar 2000+8000 2011

Okej, ska ut i butik och kolla om jag hittar vinternumret :)

Jodå Tap In vet jag vem det är så lite insatt är jag :D.
Men te x Torvald Palema, vad kostar han te x. ( Nu tog jag bara en topphingst sådär )?

Okej, ska ut i butik och kolla om jag hittar vinternumret :)

Jodå Tap In vet jag vem det är så lite insatt är jag :D.
Men te x Torvald Palema, vad kostar han te x. ( Nu tog jag bara en topphingst sådär )?
Torvald Palema kostar 3.000 kr (bokning) + 30.000 kr (vid levande föl). Han kommer att betjäna ett mindre antal ston 2010 med fryst sperma.

Nej,skulle inte vilja betäcka med honom. Stostammen är gammal och jag tycker inte Torvald är någon hjälte. Det är ju inte sin skalle han springer på,utan nåt annat. Jag drar paralleller rakt av med Gidde Palema. Och han duger ju inte nåt vidare.

Jodå, han lämnar fina hästar med bläs ;) (sagt av en kompis som vill ha hästar med bläs, avelsmålen äro många)

Nej, jag skulle inte heller betäcka med honom.

Hur menar du att det är något annat han springer på?

och jag vill ha en mörkbrun hingst, med fyra vita strumpor och en stor bläs, efter Defi dánaou får han gärna vara. :D

Men så länge den travar får den nog vara efter vem den vill, och se ut hur den vill.

Att det är ett tränarjobb och inte Torvalds löpglädje som han speedar på.

Kan nog vara så...

Tänkte starta en egen tråd men jag hoppar in i den här eftersom jag inte ens vet om vi betäcker något.

Vad tycker ni om Adams Hall? Vi har ju haft en avkomma till honom, stenhård i psyket på alla sätt (kommer nu i vagn för fjärde gången, de andra tre gångerna har det gått bra ett tag och sedan har hon flipprat ur, kastat sig med berått mod över den som går bredvid, vid veterinärundersökningar har hon behövt lugnande, hovslagare likaså men ändå tuff i skallen, står högst i rang och då har hon ändå gått med hästar vi sett som relativt ranghöga). Hon är alltså inte rädd utan bara stentuff, hur är andra Adams Hallare? Det känns ju inte som att han har fått sådär mycket av värde heller, men det kanske finns andra anledningar till det?

Laddie? Vad ska man sätta hono på för ston?

Tap In? Vettig "amatörhingst" eller?

Någon ny hingst (finns ju så otroligt många nu när de flesta blir godkända)? Vad tror ni?

Jag måste skryta över Super Light faktiskt. De jag har sett har haft fantastiskt psyke. Återstår att se om dom kan springa också :).

Det här är nästan lite komiskt... brukar väldigt gärna roa mig med att titta på bilderna i Ronden över nyfödda föl.... Och gissa vilken hingst de är efter.

Och just Torvald Palema och Super Light är de absolut lättaste att gissa rätt på!
Snyggast och fulast.... :angel:

Återstår att se vilka som kan springa också...;)

Haha, eller att den har bläs, det är också viktigt.... Närå... Hur ärver han i storleken Super Light? Han är ju ingen jätte själv menar jag och det är ju inte mitt sto heller...

Bortkastade pengar tycker jag...

Inte många svenskfödda som lyckats bra i aveln - och jag tycker det finns bättre hingstar till billigare pris! :idea:

Kan du inte ge lite tips på bättre hingstar för billigare peng som du tycker bara såhär ?;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Avel Funderar på att ev betäcka mitt arabsto nästa säsong. Hon har tidigare varit verksam inom arabaveln innan jag köpte henne. Jag är nu ute...
Svar
7
· Visningar
1 800
Senast: dobbis
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 815
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar